Autosuv.sk

Ostatné

Audi vylepšilo naftový motor V6 modernizovaného modelu SQ5

Športovo ladená verzia modelu Q5 prešla modernizáciou. Konštruktéri sa zamerali hlavne na naftový šesťvalec, znížili jeho emisie, a pritom zachovali jeho dynamiku.
Audi vylepšilo naftový motor V6 modernizovaného modelu SQ5

Vynovené Audi Q5 sme mohli vidieť už v lete, teraz prišiel rad na vylepšenie výkonnejšieho modelu SQ5 TDI. Zmeny sa tradične dotkli dizajnu, to najdôležitejšie sa však udialo pod kapotou. Naftový motor V6 s objemom 3,0 l s mild hybridnou technikou síce bol v ponuke aj predtým, ale teraz prešiel viacerými vylepšeniami. Hlavným cieľom bolo splniť emisné normy, a pritom nestratiť z dynamiky.

Elektrický kompresor pomáha turbu

Hliníkové piesty sa stali minulosťou a nahradili ich piesty z kovanej ocele. Konštruktéri znížili ich hmotnosť a znížili teplotné straty. Spaľovanie je teraz rýchlejšie a účinnejšie. Vstrekovače paliva pracujú precíznejšie a môžu vykonať až osem vstreknutí v rámci jedného pracovného cyklu motora. Mild hybridný systém slúži hlavne na rekuperáciu energie a následné plachtenie s vypnutým motorom až do 40 sekúnd, keď to situácia dovoľuje. Jeho súčasťou je aj elektrický kompresor, ktorý pomáha turbu, keď je tlak výfukových plynov nízky. Eliminuje tak "turbo dieru".


Audi

Nižší výkon, ale rovnaká dynamika

Motor je naladený na o niečo slabší výkon v porovnaní s predchodcom. Po novom má výkon 251 kW a krútiaci moment 700 Nm. Napriek jemnej strate výkonu ostáva zrýchlenie z 0 na 100 km/h identické a Audi SQ5 ho zvládne za 5,1 s. Vysoký krútiaci moment je totiž dostupný v širšom pásme otáčok od 1 750 do 3 250. Úpravy motora pomohli podliezť novú prísnejšiu normu Euro 6d ISC-FCM AP a Audi hlási aj výrazné zníženie emisií NOx.

Vynovený model je posadený na o 30 mm nižšom podvozku s aktívnymi tlmičmi, na tomto sa v porovnaní s predchodcom nič nemení. Za príplatok si možno objednať aj športový diferenciál a adaptívny podvozok. Rovnako ako štandardné Audi Q5 aj športovejšia verzia dostala zadné svetlomety s technológiou OLED. Vpredu sú štandardom LED svetlá, za príplatok ponúka nemecký výrobca Matrix LED svetlá, ktoré prispôsobujú svetelný lúč okoliu, aby neoslňovali ostatných vodičov. Nemecká cena vozidla štartuje na sume 68 138 eur.

Obrázky

Tagy

Pokračovať v čítaní