Autosuv.sk

Ostatné

Audi zaujíma, ako využiť čas v robotickom aute

Auto bez šoféra ponúka nové možnosti. Vzniknutý voľný čas, strávený v aute, možno využiť rôznymi spôsobmi.
Audi zaujíma, ako využiť čas v robotickom aute

Auto bez šoféra ponúka nové možnosti. Vzniknutý voľný čas, strávený v aute, možno využiť rôznymi spôsobmi.

Každodenné dochádzanie do práce nám kradne čas, ktorý by sme mohli využiť oveľa efektívnejšie. Sedieť v zápche za volantom namiesto trávenia času s rodinou, alebo jeho využitie na prácu sa stane minulosťou s príchodom autonómnych áut. Plne autonómne vozidlá, schopné zvládať všetky možné situácie, sú hudbou budúcnosti, ale v určitých chvíľach sa už budeme môcť venovať aj iným činnostiam. Minulý týždeň predstavilo Audi novú generáciu modelu A8 a z dnešného pohľadu robí z Audi vo viacerých oblastiach technologického lídra.

Audi je prvý výrobca vozidiel, ktorý oficiálne hovorí, že vodič sa v jeho aute nemusí venovať premávke. Dnes to platí len pre jazdu v dopravnej zápche do rýchlosti 60 km/h a šofér musí byť navyše pripravený zasiahnuť, ak ho o to vozidlo požiada. Stále tak nemôžeme hovoriť o absolútnej slobode šoféra počas jazdy, ale za určitých podmienok je akceptovateľné, aby si napríklad prečítal email, alebo pozeral zabudovanú televíziu. V súvislosti s posunom technológií autonómneho riadenia sa čoraz viac výrobcov zameriava na interiér budúcnosti. Na autosalónoch sme už mohli vidieť volant, ktorý sa zloží a skryje v palubnej doske, aby mala posádka viac priestoru. Ako má vyzerať interiér budúcnosti, zisťuje Audi v spolupráci s expertami z Fraunhofer Institute v Stuttgarte. Audi postavilo simulátor s variabilným interiérom a bez volantu, ktorý sprostredkúva zážitky s autonómnym riadením. V prvej fáze experti sledujú, ako vytvoriť ideálne prostredie pre posádku. Stmavenie okien, úprava prenikajúceho svetla, zníženie hluku a obmedzenie digitálnych správ má pozitívny vplyv na pracovný výkon. 

Audi
Audi

Testované osoby mali pri riešení jednotlivých úloh sledovanú mozgovú aktivitu pomocou EEG a v príjemnom prostredí ich zvládali rýchlejšie. Na druhej strane zobrazovanie reklamy, správy zo sociálnych sietí a horšie nastavenie svetla bez zatienených okien rezultovalo k vyššiemu “zahlteniu“ mozgu množstvom informácií. Cieľom je nájsť to správne nastavenie pre ľudí. Zmyslom je aj naučiť sa, ktoré informácie a kedy sa majú posádke zobrazovať.. V rámci projektu 25th Hour (25. hodina) Audi zisťuje, ako využiť čas v aute. V prvom kroku sa pozreli na ľudí v Hamburgu, San Fransiscu a Tokyu so zameraním na dva aspekty. Ako využívajú multimediálny systém dnes? A čo by robili so svojím voľným časom v aute budúcnosti? V druhom kroku definovali tri spôsoby využitia voľného času: kvalitný čas, produktívny čas a čas na regeneráciu. V tzv. kvalitnom čase sa ľudia venujú svojim deťom, telefonujú s rodinou. Produktívny čas je určený na prácu. V poslednom prípade vzniká priestor na relax, čítanie, surfovanie na internete, alebo pozeranie filmov. Na ďalší výskum jednotlivých spôsobov si Audi prizvalo expertov z Fraunhofer Institute. V súčasnosti sa zameriavajú na skúmanie produktívneho času. Autonómne riadenie so sebou prinesie nové možnosti, a ak aj všetkých z nás neláka, minimálne v dopravnej zápche a počas dlhej cesty na diaľnici, by nám neprekážalo.

Tagy

Pokračovať v čítaní