Autosuv.sk

Ostatné

Autonómne taxíky v Číne idú do ostrej prevádzky

Spoločnosť Pony.ai, ktorá sa špecializuje na autonómne autá, a ktorej investorom je Toyota, ako prvá spoločnosť v Číne získala licenciu na zavedenie autonómnych taxíkov na komerčné využitie.
Autonómne taxíky v Číne idú do ostrej prevádzky

Americko-čínska spoločnosť Pony.ai sa už v tejto fáze nemusí obmedzovať na verejných komunikáciách len na testy a môže začať spoplatňovať zákazníkov. Licencia sa zatiaľ vzťahuje len na časť autonómneho vozového parku Pony.ai.

Povolenie platí pre plochu 800 štvorcových kilometrov

Startup Pony.ai oznámil, že získal licenciu na komerčné využitie 100 autonómnych taxíkov v okrese Nansha v Guangzhou. Minulý rok získal Pony.ai súhlas na realizáciu testov zahŕňajúcich služby autonómnej taxislužby v priemyselnej časti Pekingu. Nedávno nadobudnutá licencia dáva spoločnosti možnosť využívať tieto vozidlá v okrese Nasha na ploche 800 kilometrov štvorcových.

Zákazníci si zavolajú taxík a zaplatia za cestovné pomocou aplikácie Pony.ai. Autonómna flotila zahŕňa okrem iného modely Lexus RX. Na jazdu áut budú spočiatku z bezpečnostných dôvodov dohliadať zamestnanci na sedadle vodiča, no firma dúfa, že to v krátkom čase už nebude potrebné.

Investície do autonómnych áut

Pony.ai pôsobí v Číne a v Silicon Valley, kde testuje autonómne taxíky na verejných komunikáciách. Doteraz sa testy uskutočnili v mestách Fremont a Milpitas v Kalifornii a v Pekingu a Guangzhou.

V roku 2019 začal startup spolupracovať s Toyotou v oblasti testovania technológie autonómneho riadenia, čo o rok neskôr vyústilo do investície Toyoty do tejto spoločnosti v hodnote 400 miliónov dolárov. V tom čase sa hodnota Pony.ai odhadovala na 3 miliardy dolárov.

Toyota tiež implementuje svoj vlastný vývojový program pre systémy Guardian a Chauffeur. Zodpovedá za ne americké výskumné centrum Toyota Research Institute, ktoré už roky robí testy vo svojom zariadení Ottawa Lake v štáte Michigan.

Chauffeur má byť podľa plánov plne autonómny systém, vďaka ktorému sa človek na mieste vodiča nebude musieť vôbec starať o ovládanie auta. Systém Guardian je na druhej strane navrhnutý tak, aby reagoval a prevzal kontrolu nad autom iba v nebezpečnej situácii, aby zabránil kolízii.

Okrem toho však do riadenia nezasahuje, aby umožnil vodičovi vychutnať si jazdu. Prvky autonómneho riadenia sú dostupné v aktuálne ponúkaných automobiloch Toyota a Lexus v balíkoch Toyota Safety a bezpečnostnom systéme Lexus +.

Pokračovať v čítaní