Autosuv.sk

Ostatné

Autosalón Ženeva: Subaru Forester je priestrannejšie a má hybridný pohon

Subaru ukázalo v Ženeve koncept Viziv Adrenaline, ale aj Forester a XV s hybridným pohonom s označením e-Boxer.
Autosalón Ženeva: Subaru Forester je priestrannejšie a má hybridný pohon

Subaru ukázalo v Ženeve koncept Viziv Adrenaline, ale aj Forester a XV s hybridným pohonom s označením e-Boxer.

Subaru predstavilo vo svojom stánku niekoľko zaujímavých modelov. Medzi sériovými vozidlami púta najväčšiu pozornosť nový Forester e-Boxer a XV e-Boxer. Oba modely využívajú novú motorizáciu e-Boxer a jej nasledujúci opis teda platí rovnako pre XV ako aj Forester. Srdcom pohonnej jednotky je plochý štvorvalec s objemom 2,0 l, ktorá obsahuje 80 % nových komponentov. Vozidlo si však pomáha aj pozdĺžne uloženým elektromotorom v blízkosti ťažiska auta. Batérie sa nachádzajú nad zadnou nápravou. Forester aj XV sú vďaka nemu schopné jazdiť pri rýchlosti do 40 km/h na čisto elektrický pohon. V tomto režime prejdú maximálne 1,6 km. Pri vyššom tempe pomáha elektromotor s výkonom 12,3 kW najmä pri akcelerácii, výsledkom je lepšia odozva na plyn. 

Subaru XV

Vo vysokých rýchlostiach poháňa oba modely spaľovací motor a zároveň dobíja batérie. Štvorvalec poskytuje vozidlu výkon 110 kW a maximálny krútiaci moment 194 Nm. Subaru sa znovu spoľahlo na prevodovku Lineatronic, symetrický pohon všetkých kolies a v teréne si vozidlá pomôžu režimom X-Mode ako aj zhodnou svetlou výškou podvozka 220 mm.

Úplne nového Forestra sa dotklo viac zmien. Novinkou v rámci asistenčného systému EyeSight je monitorovanie vodiča. Technológia rozpoznávania tváre slúži pre upozornenie vodiča na únavu, ale zároveň posúva komfort na vyššiu úroveň. Po nasadnutí totiž identifikuje vodiča a podľa jeho preferencií nastaví sedadlo, spätné zrkadlá a klimatizáciu. Nový Forester je zároveň najpriestrannejší v histórii. Vďačí za to o 20 mm širšej karosérii a o 30 mm zväčšenému rázvoru náprav. 

Koncept Viziv Adrenaline

Už pred autosalónom automobilka avizovala predstavenie konceptu Viziv Adrenaline. Dizajn vytvára dojem mimoriadne agilného auta, veľký dôraz na oplastované časti spolu s pneumatikami s výraznejším dezénom zas naznačuje terénne ambície vozidla. Veď to potvrdzuje aj názov Adrenaline. Pocit adrenalínu má navodiť aj video na konci článku, skôr však grafikou pripomína staré počítačové hry. Nič to nemení na tom, že koncept Viziv Adrenaline vyzerá príťažlivo a dynamicky. O technológiách, skrytých pod pôsobivým zovňajškom, sme sa nedozvedeli nič.

Tagy

Pokračovať v čítaní