Autosuv.sk

Ostatné

BMW i4 dostalo novú lacnejšiu motorizáciu eDrive35

Menší výkon, menšia batéria, nižší dojazd, lepšia spotreba a nižšia cena odlišujú nové BMW i4 eDrive35 od súrodencov i4 M50 a i4 eDrive40.
BMW i4 dostalo novú lacnejšiu motorizáciu eDrive35 BMW i4 eDrive40

Po výkonných modeloch BMW i4 M50 a BMW i4 eDrive40 prináša bavorská značka na trh aj civilnejšiu verziu i4 eDrive35. Model s označením M50 sa spolieha na dvojicu elektromotorov (pohon všetkých kolies) a produkuje výkon 400 kW. BMW i4 eDrive40 je poháňaný len jedným elektromotorom (pohon zadných kolies) s výkonom 250 kW. Najnovšia verzia eDrive40 poskytne výkon 210 kW a poháňať bude výlučne zadné kolesá.

Zásadnejším rozdielom medzi jednotlivými verziami je kapacita batérií. Skôr predstavené modely majú využiteľnú kapacitu 80,7 kWh, novinka eDrive35 len 66 kWh a dojazd 490 km. Vďaka nižšej spotrebe zaostáva za dojazdom i4 M50 len o 20 km, citeľne lepšie je na tom i4 eDrive40 s dojazdom 590 km.

Spolu s kapacitou bol znížený aj maximálny výkon nabíjania z 205 kW na 180 kW. Za ideálnych podmienok zaberie nabitie batérie na 80 % približne pol hodinu. Model BMW i4 eDrive35 sa v závode spoločnosti BMW Group v Mníchove začne vyrábať v novembri.

Od dnešného dňa si ho môžu objednať záujemcovia v Kanade a postupne sa dostane na ďalšie trhy. Rozdiel v cene medzi i4 eDrive40 a eDrive35 je približne 4 500 eur, takže na Slovensku môžeme očakávať "cenovku od" 52 400 eur.

Tagy

Pokračovať v čítaní