Autosuv.sk

Ostatné

BMW i4 príde už v roku 2021

Ďalší do série elektromobilov automobilky dostane názov i4. Vychádzať bude z konceptu Vision Dynamics.
BMW i4 príde už v roku 2021

Ďalší do série elektromobilov automobilky dostane názov i4. Vychádzať bude z konceptu Vision Dynamics.

Mníchovská automobilka je svojimi elektromobilmi relatívne známa. I keď netvoria podstatný podiel jej predajnosti, sú úplne odlišné od ostatných vozidiel, ktoré ponúka. Okrem BMW i8 a i3 by do troch rokov mal prísť nový model. Bude štvormiestny, štvordverový a nazvú ho i4.

Vďaka už relatívne rozvinutému názvosloviu BMW budeme môcť v budúcnosti relatívne ľahko odčítať už z názvu, o aké auto pôjde. V prípade BMW platí, že čím vyššie číslo, tým väčšia priestrannosť alebo miera luxusu. Alebo aj aj. I keď automobilka ešte vizuál pripravovaného modelu nezverejnila, dizajn sa bude pravdepodobne pridržiavať vízie Vision Dynamics, ktorá bola predstavená minulý rok vo Frankfurte. Ide o karosériu sedanu strednej triedy s futuristickými prvkami. Chýba napríklad viditeľný skok medzi sklom a oceľou, prípadne plastom, kľučky sú skryté a vozidlo má celkovo minimum rohov a zákutí. Po modeli i3 pôjde o dizajnový príklon k mainstreamu, ktorý ale bude ladený športovejšie a aerodynamickejšie.

BMW Vision Dynamics
BMW Vision Dynamics. Zdroj: BMW

BMW i4 je celkovo opletené oblakom tajomnosti, no už teraz sa dá odhadovať, že pôjde o konkurenta Tesly Modelu 3, momentálne asi najpopulárnejšieho elektromobilu sveta. Nemecká automobilka však musí mierne zmeniť stratégiu, aby ponúkala cenovo konkurencieschopný produkt. Momentálne náklady na výrobu modelu i3 sú vysoké predovšetkým kvôli karbónovej karosérií. Nový elektromobil by mali postaviť na platforme CLAR, ktorá slúži ako základ pre väčšinu konvenčných modelov značky od radu 3 až po rad 7.

BMW Vision Dynamics
BMW Vision Dynamics. Zdroj: BMW

Miera vyspelosti technológií bude určite ďaleko za dnešným štandardom. Keďže auto plánuje BMW predstaviť až o takmer tri roky, musí investovať maximum do vývoja a konkurencieschopnosti na trhu, ktorý dnes takmer ešte neexistuje. Samozrejmosťou bude pravdepodobne autonómny systém tretieho stupňa a podstatne vyšší dojazd. "Vyzerá to, že 300 kilometrov je to absolútne minimum, ktoré sú dnes zákazníci ochotní akceptovať. Pritom už dnes existuje silná konkurencia. Tesla, Audi a Mercedes ponúkajú dojazd 400 kilometrov. BMW i4 ponúkneme s kapacitou okolo 600 kilometrov," povedal šéf divízie BMW i Robert Irlinger. Výkon elektromotorov sa bude pohybovať medzi 100 a 160 kW.

Tagy

Pokračovať v čítaní