Autosuv.sk

Ostatné

BMW i8 už aj s vetrom vo vlasoch

Prichádza nové BMW i8 Roadster. Okrem sklápateľnej strechy prináša vyšší elektrický dojazd a pohonná jednotka mierne získala na sile.
BMW i8 už aj s vetrom vo vlasoch

Prichádza nové BMW i8 Roadster. Okrem sklápateľnej strechy prináša vyšší elektrický dojazd a pohonná jednotka mierne získala na sile.

BMW i8 je ako krásna žena, otočí sa za ním každý krk. Také sú naše skúsenosti ešte z dávnejšieho testu tohto modelu. V týchto dňoch absolvuje premiéru na autosalóne v Los Angeles verzia Roadster. BMW i8 Roadster ponúka iba dve miesta na sedenie na rozdiel od štvormiestneho Coupe. V praxi to asi veľmi prekážať nebude. V tomto aute sa väčšinou aj tak vozia maximálne dvaja.

 

Ako už názov Roadster naznačuje, benefitom je v tomto prípade sklápateľná plátenná strecha. Ak doteraz niečo “í osmičke“ chýbalo, tak práve pocit slobody a vietor vo vlasoch. Strecha s mechanizmom znamená nárast hmotnosti o 60 kg (1595 kg). Sklápa sa elektricky v rýchlosti do 50 km/h a celý proces trvá 15 sekúnd. Po jej sklopení vznikne za sedadlami batožinový priestor s objemom 100 l.

zdroj: BMW

Roadster si zobral všetko dobré z modelu Coupe. Máme na mysli hi-tech materiály, odľahčenú ale pevnú karosériu a chýbať nemôžu ani krásne tvary. V útrobách nájdeme rovnakú, aj keď mierne upravenú techniku. Benzínový trojvalec s objemom 1,5 l ponúka o málo vyšší výkon 170 kW. O 9 kW (celkovo 105 kW) zosilnel aj elektromotor, a to vďaka inej podstatnejšej zmene. Konštruktérom dovolila navýšiť výkon vyššia kapacita batérie (narástla zo 7,1 kWh na 11,6 kWh). Celkový systémový výkon je po novom 275 kW. 

BMW i8 Roadster
BMW

V praxi tieto čísla znamenajú zrýchlenie na 100 km/h za 4,6 s (Coupe za 4, 4 s) a hlavne zvýšenie elektrického dojazdu na 53 km (Coupe 55 km) podľa európskych testov NEDC. V reálnej premávke tak môžeme očakávať elektrický dojazd 35 až 40 km. Všetky úpravy sa týkajú aj verzie Coupe. Doteraz sme považovali zvuk motora BMW i8 za najlepšie znejúci trojvalec. Bavorská automobilka tvrdí, že ho v tomto ohľade ešte vylepšila.

BMW i8 Roadster
BMW

Naopak v elektrickom režime bolo BMW i8 úplne tiché. Roadster a po novom aj Coupe budú do rýchlosti približne 30 km/h generovať zvuk podobný turbíne. Vozidlo tak na seba upozorní chodcov a zjavne to spraví štýlovo. Vo vyšších rýchlostiach už narastá hluk od pneumatík a prúdiaceho zvuku a chodci by už vozidlo nemali prehliadnuť. BMW i8 nie je praktické auto, ani s ním nemôžete zdolávať terén, nie je ani najzábavnejšie vozidlo z dielne bavorskej automobilky a ani najrýchlejšie. A predsa je bezpochyby pojazdnou reklamou na BMW. Vďačí za to svojim atraktívnym krivkám.

Tagy

Pokračovať v čítaní