Autosuv.sk

Ostatné

BMW končí s uhlíkovými vláknami, má prírodnú náhradu

Namiesto uhlíkových vlákien použije BMW prírodné vlákna na báze ľanu.
BMW končí s uhlíkovými vláknami, má prírodnú náhradu

Z pretekárskej trate na bežné cesty - ide o bežný postup automobiliek pri vývoji nových technológií. V minulosti sa tak do áut dostalo napríklad turbo, výkonnejšie brzdy a mnohé ďalšie inovácie. Dnes sa týmto spôsobom do praxe dostávajú aj na ekológiu zamerané technológie.

Príkladom je BMW a nový materiál, ktorý nahradí uhlíkové vlákna. Nový kompozitný materiál je vyrobený z prírodných vlákien. Kompozitné materiály z obnoviteľných surovín v rámci celkovej homologácie vozidiel dokonca spĺňajú prísne požiadavky pre potreby strešných konštrukcií.

Ľahké komponenty na báze ľanu sa vyvíjajú v spolupráci so švajčiarskou spoločnosťou Bcomp, ktorá sa už niekoľko rokov zaoberá čistými technológiami. Partnerstvo so spoločnosťou Bcomp podporuje cieľ spoločnosti BMW Group v podobe ďalšieho znižovania emisií CO₂e (ekvivalent oxidu uhličitého) v budúcich modeloch vozidiel.

Ľahké konštrukcie už dlhodobo predstavujú kľúčovú oblasť vývoja pre BMW. Preto stúpa dôležitosť používania prírodných vlákien so zníženou uhlíkovou stopou v kompozitných materiáloch. Testy materiálov preukázali vynikajúcu vhodnosť vlákien, najmä pre viditeľné komponenty exteriéru a interiéru.

"Kompozity z prírodných vlákien predstavujú kľúčový prvok inovatívnych riešení pre znižovanie hmotnosti v motoristickom športe, pričom umožňujú zníženie emisií CO₂e vo výrobnom procese. Prírodné vlákno je inovácia, ktorá dokonale ilustruje slogan divízie BMW M — Zrodené na pretekárskej dráhe. Vyrobené pre ulice", uviedol Franciscus van Meel, generálny riaditeľ spoločnosti BMW M GmbH.

Nahradenie kompozitných materiálov z uhlíkových vlákien za kompozitné materiály z prírodných vlákien v streche vozidiel novej generácie z portfólia spoločnosti BMW Group povedie k zníženiu emisií CO₂e približne o 40 % vo výrobe a k ďalším pozitívnym aspektom, ktoré sa prejavia po konci životnosti.

Inovatívne výstužné komponenty vyrobené z kompozitov z prírodných vlákien prvýkrát použila spoločnosť BMW M Motorsport v pretekoch šampionátu Formula E v sezóne 2019. Odvtedy sa tieto komponenty úspešne používajú aj v modeloch BMW M4 DTM a M4 GT4, kde nahrádzajú komponenty zložené z uhlíkových vlákien a plastov.

Obrázky

Tagy

Pokračovať v čítaní