Autosuv.sk

Ostatné

BMW ukončí výrobu áut so spaľovacím motorom v Mníchove v roku 2027

Éra automobilov so spaľovacím motorom sa v Mníchove skončí 75 rokov po uvedení modelu BMW 501 na trh v roku 1952.
BMW ukončí výrobu áut so spaľovacím motorom v Mníchove v roku 2027

Pre továreň BMW Group sa začína nová éra: od roku 2026 sa v materskom závode bude vyrábať sedan Neue Klasse. Už o rok neskôr bude závod vyrábať plne elektrické modely, čím sa stane prvým priestorom v existujúcej výrobnej sieti BMW Group, ktoré od konca roka 2027 úspešne dokončí transformáciu na elektromobilitu.

"Mníchovský závod je vynikajúcim príkladom našej schopnosti prispôsobiť sa. Investujeme tu 650 miliónov eur a od konca roka 2027 budeme v našom materskom závode vyrábať čisto elektrické vozidlá," hovorí Milan Nedeljković, člen predstavenstva BMW AG zodpovedný za výrobu. "Len v minulom roku sme spustili výrobu šiestich čisto elektrických modelov. Zároveň sme dosiahli výrobný rekord, čím sme dokázali, že v našej výrobnej sieti dokážeme súčasne dodávať a formovať budúcnosť."

Éra áut so spaľovacími motormi z Mníchova sa skončí v roku 2027

Mníchovský závod spoločnosti BMW Group je príkladom plynulého prechodu na éru elektromobility. V roku 2015 sa začali vyrábať prvé plug-in hybridné modely BMW radu 3, a to na rovnakej výrobnej linke ako vozidlá so spaľovacím motorom. V roku 2021 sa BMW i4 stalo prvým čisto elektrickým automobilom, ktorý sa vyvíjal na rovnakej výrobnej linke. V súčasnosti má každé druhé vozidlo, ktoré zíde z miestnej výrobnej linky, plne elektrický pohon.

BMW Neue Klasse

Od roku 2026 bude výroba modelu Neue Klasse v mníchovskom závode spočiatku prebiehať súbežne s výrobou súčasných modelov. Približne o rok neskôr, od konca roka 2027, bude materský závod BMW Group prvým existujúcim závodom, ktorý bude vyrábať čisto elektrické vozidlá. Éra automobilov so spaľovacím motorom sa tak v Mníchove skončí 75 rokov po uvedení modelu BMW 501 na trh v roku 1952.

Po spustení výroby v novom závode v maďarskom Debrecíne a v Mníchove sa bude Neue Klasse vyrábať aj v čínskom Šen-jangu a mexickom San Luis Potosí.

Rozsiahle úpravy zabezpečia budúcnosť tohto výrobného závodu

Počas viac ako storočnej histórie prešiel mníchovský závod BMW Group mnohými zmenami a opakovanými transformáciami. Okrem prechodu od výroby leteckých motorov k výrobe automobilov bolo ďalším dôležitým míľnikom závodu úspešné zavedenie výroby modelov Neue Klasse v 60. rokoch.

Neue Klasse - 60. roky

Továreň sa v súčasnosti pripravuje na veľké zmeny, ktoré budú sprevádzať príchod nových modelov Neue Klasse od roku 2026. Investícia vo výške 650 miliónov eur sa použije na výstavbu štyroch budov, vrátane novej montážnej linky s logistickými priestormi a novej karosárne.

S cieľom vytvoriť priestor v rámci obmedzenej celkovej plochy závodu v centre Mníchova sa tradičná výroba motorov po približne 70 rokoch presunula z materského závodu do závodov Hams-Hall v Spojenom kráľovstve a do Steyr v Rakúsku. Na výkon rôznych výrobných úloh pre miestny závod alebo pre iné miesta v rámci výrobnej siete bolo v Mníchove vyškolených 1 200 zamestnancov.

Tak ako v 60. rokoch minulého storočia a pri všetkých ostatných transformáciách odvtedy, aj pri súčasnej transformácii závodu BMW Group v Mníchove sa pracuje na pokračovaní súčasnej výroby. Bez ohľadu na stavebné práce každý deň zo spoločnej výrobnej linky zíde približne 1 000 automobilov vrátane modelov BMW radu 3 a BMW i4.

Pre továreň BMW Group sa začína nová éra: od roku 2026 sa v materskom závode bude vyrábať sedan Neue Klasse. Už o rok neskôr bude závod vyrábať plne elektrické modely, čím sa stane prvým priestorom v existujúcej výrobnej sieti BMW Group, ktoré od konca roka 2027 úspešne dokončí transformáciu na elektromobilitu.

Tagy

Pokračovať v čítaní