Autosuv.sk

Ostatné

Briti postavili proti sebe šesť elektromobilov. Ktorý došiel najďalej?

Redaktori portálu Carwow otestovali dojazd najznámejších elektromobilov v reálnych podmienkach.
Briti postavili proti sebe šesť elektromobilov. Ktorý došiel najďalej?

Redaktori portálu Carwow otestovali dojazd najznámejších elektromobilov v reálnych podmienkach.

Papierové údaje sa vždy líšili od skutočnosti. Nemilo to človeka dokázalo prekvapiť na vozidlách so spaľovacím motorom, v tom prípade minul viac na benzín/naftu. Horšie je to v prípade elektromobilov, kedy sa na dojazd potrebujete spoľahnúť. Kolegovia z britského Carwow preto proti sebe postavili v súboji šesť elektromobilov a porovnávali ich dojazd navzájom, ale aj s papierovými údajmi. Všetkých šesť modelov nabili večer a cez noc ich nechali stáť na parkovisku. 

Do rána batérie stratili niekoľko percent z uloženej energie, ale všetky boli nabité aspoň na 95 %. Všetky modely boli spojené s telefónom šoféra a klimatizácia bola nastavená na rovnakú teplotu. Audi E-Tron, Jaguar I-Pace, Kia e-Niro, Mercedes EQC, Nissan Leaf a Tesla Model 3 (variant s najdlhším dojazdom) vyrazili naraz na cesty. Absolvovali rovnakú trasu po rýchlostnej ceste a jazdili rovnakou rýchlosťou - podľa predpisov. Akonáhle klesla kapacita konkrétneho elektromobilu pod 10 %, tak vozidlo opustilo rýchlostnú cestu v okolí nabíjacej stanice a krúžilo po parkovisku, až kým neminulo všetku dostupnú energiu.

Najhoršie v teste dopadol Mercedes EQC, ktorý prešiel 312 km, čo je 75 % z uvádzaného oficiálneho dojazdu. Za ním nasledovalo Audi E-Tron s hodnotami 331 km a 81 %, Nissan Leaf 334 km a 87 %, Jaguar I-Pace 359 km a 76 % a Kia Niro, ktorá prešla 410 km, čo je až 90 % z oficiálnej hodnoty dojazdu. Tesla Model 3 bola v tomto smere s hodnotou 78 % horšia, ale celkovo prešla najviac až 434 km a stala sa víťazom testu.

Tagy

Pokračovať v čítaní