Autosuv.sk

Ostatné

Dacia Sandero a Logan prichádzajú v novej generácii

Sandero, Sandero Stepway a Logan spoznáme najmä vďaka novým svetlám, Logan je navyše podľa nás výrazne elegantnejší v porovnaní s predchodcom. Zásadnou novinkou je pre modely nová platforma, ktorú si požičali z Renaultu Clio.
Dacia Sandero a Logan prichádzajú v novej generácii

Asi len ťažko by sme v Európe hľadali lacnejšie nové auto ako Dacia Sandero. Dosluhujúci model začína na Slovensku s cenou od 7 960 eur. Dacia sľubuje, že aj tretia generácia Sandera si udrží veľmi nízku cenu. Na prvý pohľad je zrejmé, že zmena dizajnu je skôr evolučná. Sandero mierne zmenilo svoje proporcie. Je o 1 cm nižšie a kolesá sú vysunuté viac do strán. Celkovo tak pôsobí Sandero širšie a viac prilepené k zemi, v skutočnosti si však zachovalo rovnakú svetlú výšku podvozka ako predchodca. Zmenená bola predná aj zadná časť a poznávacím znakom novej generácie sú najmä svetlá. Tie vpredu dostali denné LED svietenie v tvare písmena Y. 

Dacia

Robustnejšie a odolnejšie pôsobí na pohľad Sandero Stepway. Spôsobené je to najmä robustnejším nárazníkom a plastovými prvkami karosérie. Svoje v tom zohráva aj výška, keďže Stepway je aj vďaka väčším kolesám o 41 mm vyšší. Zásadnejším rozdielom je, že nové modely sú postavené na novej platforme CMF-B, ktorú si požičali z Clia. Výsledkom má byť nižšia hmotnosť a vyššia tuhosť, to isté platí to aj pre nový Logan. Dacia Logan teraz budí elegantnejší dojem, ako sme boli v jej prípade zvyknutí. Vpredu aj vzadu chce zaujať novými svetlami rovnako ako Sandero. Zboku prichádza s elegantnou líniou strechy a tvarovaním spodnej časti dverí, ktoré plynule nadväzuje na blatníky kolies. Dojem trochu kazia akurát menšie kolesá. 

Dacia

Dizajnéri sa snažili oživiť Daciu aj v interiéri. Všetko však záleží aj od zvolenej výbavy. Pri výbere multimediálneho systému má záujemca tri možnosti. V základnej verzii preberá úlohu multimediálneho systému telefón, prepojený s vozidlom prostredníctvom aplikácie. Hudbu, hovory, správy a navigáciu ovládate svojím telefónom, ktorý je otočený na šírku a upevnený v držiaku.

Dacia

Druhou možnosťou je zvoliť si klasický 8-palcový dotykový displej s dvojicou reproduktorov navyše. Najvyššia výbava má naviac zabudovanú aj navigáciu. Aspoň na fotkách vyzerá nový displej a grafika výrazne lepšie. Vynovených vecí je v interiéri viac. Predné sedadlá majú ponúknuť lepšiu oporu pre posádku, radiaca páka je kratšia a pribudli aj nové prvky základnej výbavy. Dostali sa do nej držiak na telefón, tempomat a automatické svetlá. Pri manévrovaní v pomalých rýchlostiach šofér ocení ľahší chod volantu až o 36 %. Vo výbave nechýbajú základné bezpečnostné prvky vrátane airbagov, ani štandardné asistenčné systémy ako kontrola slepého uhla, či asistent núdzového brzdenia.

Dacia

O pohon sa postarajú benzínové trojvalce s objemom 1,0 l. K dispozícii bude tradične aj LPG verzia. Motory spolupracujú štandardne so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, novinkou a alternatívou je CVT prevodovka. Výlučne pre Sandero je určený aj benzínový trojvalec bez turba s nižším výkonom 65 k. Kombinovaný je s manuálnou 5-stupňovou prevodovkou. V tejto chvíli ešte nepoznáme presnú odpoveď na otázku o cene. Aj keď Dacia sľubuje najmä v prípade Sandera veľmi nízku cenu, my očakávame jej jemný rast najmä kvôli asistenčným systémom a novším technológiám.

Obrázky

Tagy

Pokračovať v čítaní