
Francúzska značka DS Automobiles otestovala nový DS N°8, aby potvrdila jeho efektivitu a dlhý dojazd v reálnych podmienkach. Dvojica vozidiel DS N°8 ETOILE FWD Long Range vyrazila z DS DESIGN STUDIO vo Vélizy (78) smerom do oblasti Les Landes a mesta Biscarrosse, pričom zvolila trasu po vedľajších cestách.
Energetická efektivita a výkon batérie
Test potvrdil vysokú energetickú účinnosť modelu DS N°8. Trasa zahŕňala hlavné cesty, okresné komunikácie, mestské úseky aj obchvaty, pričom teploty sa pohybovali od 12 °C ráno do 19 °C popoludní. Obe vozidlá prešli 750 km pri priemernej rýchlosti 54 km/h.
Pod kapotou má DS N°8 batériu s kapacitou 97,2 kWh, ktorá poskytuje dobrý pomer medzi hmotnosťou a výkonom. Efektívne riadenie energie a rekuperácia umožňujú maximálne využitie každej uloženéj kilowatthodiny, čo prispieva k nízkej spotrebe.
Lepší výsledok ako WLTP cyklus
Podmienky testu boli náročnejšie než pri oficiálnom WLTP cykle, ktorý prebieha pri 23 °C a priemernej rýchlosti 46,5 km/h. Napriek tomu mali DS N°8 po dojazde stále 5 – 8 % kapacity batérie, čo zodpovedá dojazdu až 59 km. Priemerná spotreba dosiahla iba 11,7 kWh/100 km – menej než oficiálna hodnota 12,9 kWh/100 km v cykle WLTP. Celkový dojazd tak prekročil hranicu 800 km.
Výsledky z diaľničného testu
Počas testu boli podmienky síce náročnejšie ako pri laboratórnom meraní, no vozidlá sa vyhli diaľničnému tempu, čo prispelo k nižšej spotrebe. Pri reálnych diaľničných testoch, ktoré značka DS uskutočnila minulý týždeň, dokázal model DS N°8 pri rýchlostiach 120 – 130 km/h prejsť viac ako 450 km s rezervou na ďalších 50 km.
Viac sa dočítate v článku: DS N°8 potvrdzuje reálny diaľničný dojazd až 500 km.