Autosuv.sk

Ostatné

Elektrický Ioniq 5 N zvukom napodobní spaľovací motor

Zážitkom sa má Ioniq 5 N približovať k modelu I30 N so spaľovacím motorom a prevodovkou DCT.
Elektrický Ioniq 5 N zvukom napodobní spaľovací motor

Nový Hyundai Ioniq 5 N prechádza záverečnými testami a vývojom. Športovú verziu elektromobilu spoznáme v prvej polovici roku 2023. Dvojmotorový výkonný model by mohol parametrami prekonať Kiu EV6 GT a zaradiť na vrchol v rámci športových elektromobilov rodiny Hyundai - Kia.

V tom prípade bude mať viac ako 430 kW a krútiaci moment prekoná hranicu 740 Nm. Pravdepodobné je aj využitie drift režimu, ktorým disponuje Kia. Hyundai kladie veľký dôraz na zážitok z jazdy a ten má byť porovnateľný s N modelmi so spaľovacím motorom a dvojspojkovou prevodovkou DCT. Docieliť to chce falošným zvukom, ale aj napodobnením vibrácií pri preradení.

Vozidlo, samozrejme, nebude reálne meniť prevodové stupne. Všetko bude len virtuálne s cieľom napodobniť Hyundai i30 N.

"Cieľom je priblížiť sa k pocitu a zvuku DCT v i30 N," povedal výkonný technický poradca Hyundai a guru značky N Albert Biermann. "Toto chceme dodať spolu s rovnakými vibráciami a otrasmi pri podradení, aké zažívate v našich N autách so spaľovacím motorom," vysvetlil Biermann pre CarExpert.

Virtuálny zvuk sa na prototype aktivuje tlačidlom a zatiahnutím radiacich páčok pod volantom. Momentálne inžinieri dolaďujú zvuky a sústredia sa napríklad aj na typický zvuk pri dosiahnutí obmedzovača otáčok motora.

V budúcnosti Biermann predpokladá aj možnosť stiahnutia nových zvukov do auta na diaľku. K dispozícii bude niekoľko typov zvukov, ale aj vytvorenie vlastného zvuku.

Tagy

Pokračovať v čítaní