Autosuv.sk

Ostatné

Elektrifikácia zachráni Alfu Romeo Giulia. Falošný zvuk nehrozí

Pre taliansku značku ostáva dôležitá športovosť a emócia. Udržať si to chce aj po prechode na elektrický pohon.
Elektrifikácia zachráni Alfu Romeo Giulia. Falošný zvuk nehrozí

Alfa Romeo plánuje prísť s prvým elektromobilom v roku 2024 a do roku 2027 má byť celé portfólio plne elektrické. Výrobca sa bude koncentrovať hlavne na elektrické SUV modely, ale elektrický pohon prinesie aj záchranu pre Giuliu, ktorej predaje sú pomerne nízke.

Slabosť pre Giuliu má aj šéf značky, Jean-Philippe Imparato. "To auto je absolútne úžasné, takže má budúcnosť, ale budúcnosť bude elektrifikovaná. Pravdepodobne to pre Alfu Romeo znamená 100-percentné BEV (batériový elektromobil)," priblížil budúcnosť Imparato pre portál Auto Express.

"Musím spraviť veľké rozhodnutia. Ak chcem viac ako priemerný výkon, musím byť odvážny. Ak poviem, budem elektrický, tak budem elektrický. Nie som z polovice tehotný, ak viete, čo myslím," dodal Imparato.

Príchod elektrických áut neznamená, že Alfa sa vzdá svojho športového prístupu k autám. Aj z elektrických áut máme cítiť emócie, vibrácie. Na druhej strane môžeme zabudnúť na "falošné prvky", akými často bývajú falošné výfuky, či umelo vytvorené zvuky.

"Aj keď budem mať za sebou 1-tonovú batériu, chcem presadiť ideu ľahkosti, aj keď som elektrifikovaný. Je to podstatou Alfy Romeo a my staviame nový rad (vozidiel), postavený na tom. Ale to nestačí - pracujeme na vibráciách, ktoré pocítite, keď budete šoférovať Alfu Romeo (v roku) 2025", potvrdil Imparato zameranie značky na vozidlá, vzbudzujúce emócie.

Prechod Giulie na elektrický pohon znamená aj zmenu platformy. Elektrická verzia sa spoľahne na koncernovú architektúru STLA Large, ktorá by mala umožniť dojazd 800 km. Kapacita batérií by sa podľa informácií koncernu Stellantis mala hýbať od 101 do 118 kWh. Nová platforma je určená pre výkonné modely s pohonom všetkých kolies a teoreticky im umožní zrýchliť na 100 km/h v priebehu 2,0 s.

Tagy

Pokračovať v čítaní