
Koniec éry Fordu Focus sa nezadržateľne blíži. Výroba jedného z najúspešnejších modelov značky sa ukončí v priebehu nasledujúcich týždňov, čo bolo avizované už v roku 2022. Zdá sa však, že meno Focus nemusí z európskeho trhu zmiznúť úplne – americká automobilka plánuje jeho návrat v novej podobe.
Nový Focus ako SUV
Ford pripravuje úplne nový model, ktorý by mal niesť meno Focus a doraziť v roku 2027. Nepôjde však o klasický hatchback, ale o SUV, ktoré zaplní medzeru po odchode tradičného modelu. Automobilka ho bude vyrábať v závode vo Valencii a veľkostne bude blízke pôvodnému Focusu. To znamená, že v portfóliu doplní model Kuga, ale nenahradí ho.
Podľa dostupných informácií bude nové SUV využívať viacero typov pohonov – od benzínového hybridu až po čisto elektrickú verziu. Ford tak reaguje na meniace sa trendy v Európe a zároveň necháva otvorené dvere pre zákazníkov, ktorí stále uprednostňujú spaľovacie motory.
Prechodné obdobie pre Ford v Európe
Po ukončení výroby modelov Fiesta a Mondeo ostala európska ponuka Fordu značne okresaná. Automobilka sa preto orientuje na crossovery a SUV, ktoré sú medzi zákazníkmi čoraz populárnejšie. Príklad menšieho modelu Puma ukázal, že tento smer môže byť z obchodného hľadiska správny.
Bill Ford, výkonný predseda značky, pre Autocar zdôraznil, že hoci elektrifikácia je kľúčovým cieľom, spaľovacie motory budú zohrávať ešte určitú úlohu:
„To, čo sa pokazilo, je, že regulačné orgány predbehli zákazníkov. To nikdy nie je dobrá situácia. V budúcnosti bude elektrifikácia hrať v doprave veľmi dôležitú úlohu, ale nebude to jediná jej časť. Podnikanie so spaľovacími motormi sa bude postupne ukončovať, ale nezmizne.“
Čo môžeme očakávať?
Hoci konkrétne technické špecifikácie zatiaľ Ford neodhalil, očakáva sa, že SUV s menom Focus dostane moderný dizajn, priestranný interiér a bohatú technologickú výbavu. Kľúčovým faktorom bude aj cenová politika – Ford potrebuje zaujať európskych zákazníkov v segmente, kde konkurencia neustále rastie.
Ak sa plány naplnia, Focus v novej podobe by mohol odštartovať novú kapitolu značky v Európe a symbolicky spojiť minulosť s budúcnosťou.