Autosuv.sk

Ostatné

Ford Focus dostal nový vzhľad aj infotainment

Ford Focus prešiel pomerne výraznou modernizáciou. Okrem zmien dizajnu sa môže pochváliť novým infotainmentom a novými motorizáciami.
Ford Focus dostal nový vzhľad aj infotainment

Kapota s novým dizajnom sa prejavila vo vyššej prednej časti. „Modrý ovál“ Ford sa premiestnil z okraja kapoty do stredu väčšej hornej časti mriežky. Nové LED svetlomety sú súčasťou štandardnej výbavy všetkých variantov nového modelu Focus a obsahujú integrovanú funkciu hmlových svetiel. Päťdverové modely a kombi majú zatmavený kryt zadných svetiel.

Každý nový variant modelu Focus sa vyznačuje jedinečnými dizajnovými detailami. Modely s výbavou Connected a Titanium majú širokú hornú mriežku s lesklým chrómovým lemom. Športovejší charakter variantu ST-Line, inšpirovaný tímom Ford Performance, vytvára lichobežníková horná mriežka. Variant Active sa inšpiroval dizajnovými líniami SUV a prináša drsnejší vzhľad a vyššiu svetlú výšku. Mriežka chladiča je širšia a má výraznejšie zvislé lemy.

Ford Focus Active

Vo vnútri zaujme veľkou 13,2-palcovou dotykovou obrazovkou, slúžiacou na ovládanie nového infotainmentu Sync 4. Súčasťou systému je aj ovládanie kúrenia a klimatizácie. Na jednej strane to umožnilo dizajnérom prísť s čistejším vzhľadom, na druhej strane dotykové ovládanie základných funkcií nie je zrovna praktické. Ford aj preto zdôrazňuje, že na nájdenie ovládania požadovanej funkcie nikdy netreba viac ako jeden či dva dotyky. Systém tiež ponúka bezdrôtové rozhrania Apple CarPlay a Android Auto, ktoré umožňujú integráciu smartfónu.

Ponuka motoriácií sa mierne zmenila. Hlavnou novinkou je kombinácia trojvalcového mild hybridného motora so 7-stupňovou automatickou prevodovkou. Motor je dostupný s výkonom 125 resp. 155 k. Okrem toho ostáva v ponuke aj motor 1,0 l EcoBoost bez mild hybridnej technológie s výkonom 100 a 125 k. V tomto prípade je na výber len 6-stupňová manuálna prevodovka. Z ponuky nevypadol ani naftový motor 1,5 l EcoBLue, ktorý môže produkovať výkon 95 a 120 k. Silnejší motor je ponúkaný aj s 8-stupňovou automatickou prevodovkou.

O pohon Focusu ST sa naďalej postará benzínový motor 2,3 l EcoBoost s výkonom 280 k a s krútiacim momentom 420 Nm. Šesťstupňová manuálna prevodovka pri preraďovaní automaticky prispôsobuje otáčky motora. Alternatívou je 7-stupňová automatická prevodovka s možnosťou radenia na volante. Slovenské ceny modernizovaného modelu sa dozvieme v decembri.

 

Obrázky

Tagy

Pokračovať v čítaní