Autosuv.sk

Ostatné

Ford prezradil, čím si musel Mustang Mach-E prejsť počas testov

Ford nám na príklade Mustangu Mach-E ukazuje, že testovanie nie je len jazda na okruhu, či vystavenie vozidla silným mrazom.
Ford prezradil, čím si musel Mustang Mach-E prejsť počas testov

Automobilky vykonajú počas vývoja nového modelu množstvo netradičných testov. Ford nám teraz na príklade Mustangu Mach-E ukazuje, že to nie je len jazda na okruhu, či vystavenie vozidla silným mrazom. Vozidlo podrobila aj pre neznalého menej tradičným skúškam ako extrémne umývanie v automatickej umývacej linke s vysokotlakovými tryskami, na sedadlá posadil robotické zadky a vozidlo sa muselo vysporiadať aj s jazdou po cestách, pokrytých ostrým štrkom.

Približne 13 percent Európanov si nie je istých, či sa elektrické vozidlá môžu počas jazdy v daždi namočiť a ešte menej ich má istotu, či si budú môcť umyť auto v automatickej umývačke. Ford vystavil Mustang Mach-E 60 záťažovým prechodom automatickou umývacou linkou bez saponátu s postrekovačmi, kefami a sušením, čo predstavuje ekvivalent umývania každé dva týždne počas viac ako dvoch rokov.

Tím vystavil rámy dverí, obloženie, kryty, logá, svetlomety, koncové svetlá a lepidlá modelu Mustang Mach-E vysokotlakovému vodnému postrekovaču, aby otestoval netesnosti a iné možné poškodenie vonkajších častí, ktoré by mohla spôsobiť voda. Postrekovač je schopný vyvinúť tlak až 117 barov pri teplote 60 stupňov Celzia a voda pritom striekala zo vzdialenosti približne 25 cm od vozidla. Takýto vysoký tlak dokáže spolu s čistiacimi prostriedkami odstrániť olejové škvrny na príjazdovej ceste.

Test robotickým zadkom

Spoločnosť Ford otestovala takmer všetko, čo by zákazníci mohli položiť na sedadlá, obzvlášť ich zadky. Konštruktéri študovali rôzne hmotnostné zaťaženia sedadiel pomocou širokej škály ľudských tiel. Tím pritom naprogramoval robota v tvare „zadku“  čiže „robozadok“, aby vykonal simuláciu osoby, ktorá nastúpila do Mustangu Mach-E a vystúpila z neho najmenej 25 000-krát.

Rovnako rozsiahlym spôsobom otestovali materiál sedadiel ActiveX, aby vydržali každodenné (aj nesprávne) používanie. Súčasťou bolo aj testovanie chemikálií, aby rôzne produkty (napríklad dezinfekčné prostriedky na ruky) nezhoršovali kvalitu materiálu. Testovali sa tiež vlastnosti pri odieraní, aby povrch odolal simulácii 10-ročného používania, a 100 000-krát sa ohol materiál sedadla, aby sa overila jeho odolnosť voči praskaniu.

Odolný voči každodennému používaniu

Prasknutý displej telefónu nepoteší, ale prasknutý dotykový displej v aute je neprijateľný. Dotykový displej s uhlopriečkou 15,5-palca v modeli Mustang Mach-E 2021 využíva špeciálnu sklenú vrstvu Dragontrail™, aby sa zaistila jeho odolnosť. Je upevnený na vrchu konzoly z vysokopevnostného horčíka, ktorá odolá ťahaniu alebo nárazu.

„Obrazovka v modeli Mustang Mach-E je mimoriadne dôležitá pre zážitok z jazdy. Tvorí ústredný bod interiéru a prirodzene priťahuje pohľady ľudí. Vedeli sme, že musíme pokročiť ďalej, ak chceme mať istotu, že je dostatočne odolná, aby odolala každodennému používaniu.  Predstavte si, ako do nej narážajú kabelky a tašky, odierajú sa o ňu domáce zvieratá, hrajú sa s ňou deti a podobne. Musíte hlboko porozumieť zákazníkom, aby ste dokázali identifikovať potenciálne problémy a vedeli im predchádzať,“ povedala Dicksonová.

Kameňov sa nezľakne

Ford chce presvedčiť záujemcov o Mustang Mach-E, že so svojím vozidlom môžu jazdiť aj tam, kde sa končí chodník a začína sa štrková cesta, a pritom si nepoškodia lak. Konštruktéri podrobili vozidlo testom na štrkových cestách s odlietavajúcimi kamienkami v dĺžke 480 km, aby dokázali vyhodnotiť škody, ktoré na laku karosérie zanechali malé kamienky a škvara.

Profesionálni vodiči v modeli Mustang Mach-E takmer 200-krát prešli rýchlosťou 100 km/h niekoľkokilometrovým úsekom posypaným štrkom. Po dokončení prvého testu tím zamenil štrk za ešte ostrejší druh kameňa a test zopakovali znova.

Obrázky

Tagy

Pokračovať v čítaní