Autosuv.sk

Ostatné

Formula E má nové safety car. Bude ním BMW i8 Roadster

Nové bezpečnostné vozidlo elektrickej formule bude tiež elektrické. Česť sa dostane modelu i8.
Formula E má nové safety car. Bude ním BMW i8 Roadster

Nové bezpečnostné vozidlo elektrickej formule bude tiež elektrické. Česť sa dostane modelu i8.

Elektrická Formula E je súťaž, ktorej sa stále nevenuje dostatok pozornosti. Neustála elektrifikácia v automobilovom priemysle však pomaly spôsobuje, že sa aj tento "bezemisný" šport dostáva do popredia. Každá motoristická súťaž potrebuje aj svoje bezpečnostné vozidlo, ktoré musí byť tiež rýchle a reprezentatívne. Ak nerozmýšľame s hlavou v oblakoch nad Mclarenom P1, napadne vám len zopár sexy automobilov, ktoré by to mohli byť. BMW i8 rozhodne spĺňa všetky predpoklady. 

BMW i8 Formula E
Zdroj: BMW

Nie príliš rozšírené športové kupé na elektrický pohon bolo predstavené už pred takmer piatimi rokmi. Stále prestížne vyzerajúci elektromobil odvtedy dostal viacero podôb, jednou z nich je aj roadster bez strechy. Od tohto roka bude safety car elektrického preteku práve verzia roadster. Nahradí BMW i8 Coupé z minulého roku a bude prvým bezpečnostným vozidlom bez strechy na svete. Organizácia FIA ho predstavila na pretekoch ceny E-Prix v Monaku.

Model i8 určený pre účely FIA má oproti cestnej verzií niekoľko úprav, no napriek nim je s bežnou verziou veľmi podobné. Pribudli športové keramické brzdy výbavy M, výstuže karosérie, nový predný nárazník a zadné krídlo zvyšujúce prítlak. Auto má tiež skosené čelné sklo, čo znižuje ťažisko auta o jeden a pol centimetra. Aby auto plnilo svoje poslanie, bolo vybavené niekoľkými bezpečnostnými prvkami pre fungovanie na trati. Ide napríklad o GPS anténu, komunikačný systém, kameru s pohľadom za seba a výstražné oranžové svetlá.

BMW i8 Formula E
Zdroj: BMW

Bezo zmeny ostáva pohon auta. Zadné kolesá sú hnané jeden a pol litrovým benzínovým trojvalcom a prednú nápravu poháňa elektromotor. Vďaka úpravám vo vlastnostiach auta by sa malo zlepšiť aj zrýchlenie. O koľko však FIA neuvádza. Cestná verzia sa na stovku dostane za menej ako 4,5 sekundy.

Tagy

Pokračovať v čítaní