Autosuv.sk

Ostatné

Histo cup: Veľké motory, veľké súboje a staré autá

Žiadni vyvoňaní nafúkanci z veľkého mesta, ktorí prídu len na preteky a nemajú ani potuchy, ako to pod kapotou funguje. Histo cup jazdia poväčšine pretekári, ktorí milujú staré stroje, rovnako staré, ako sú sami.
Histo cup: Veľké motory, veľké súboje a staré autá

Žiadni vyvoňaní nafúkanci z veľkého mesta, ktorí prídu len na preteky a nemajú ani potuchy, ako to pod kapotou funguje. Histo cup jazdia poväčšine pretekári, ktorí milujú staré stroje, rovnako staré, ako sú sami.

Prosím tento článok nie je určený členom hnutia Greenpeace, ktorí bojujú za čisté emisie. Je určený tým, ktorí milujú vôňu benzínu, veľkoobjemové motory, najlepšie  ideálne tak 5 až 7 litrov,  počet valcov minimálne 8  najlepšie tak 12-valcové a hlavne žiadne turbo a elektronické vstrekovanie benzínu. Tu tiekol benzín v kýbloch cez Weberove karburátory, aby miesto čistého vzduchu bez emisií šľahali z výfuku metrové plamene.

Histo cup 2018 (1) (24 obrázkov v galérii)

Toto je moje  nebíčko. A ten zvuk nie je hvízdanie maloobjemového turbového trojvalca, ale pravý 8-valcový sýty barytón, ktorý hučal z výfukov bez katalyzátorov a tlmičov. To bola lahoda pre uši!! A ako to hučalo? Postavte sa za 4 ks Harleyov  Davidson s vytočeným plynom na plné otáčky, to je lahodička. Ďalší deň sa stretneme u ušného lekára.

Histo cup 2018 (2) (22 obrázkov v galérii)

Nájdu sa aj  mechanické  vstrekovania, kde sa benzín do valcov leje ako ropovodom Družba cez krásne priesvitné hadičky. Ford Escort RS 1600 a 2000 mali vstrekovanie poháňané malým ozubeným remienkom priamo od vačkového hriadeľa. To bola majstrovská technika.

Histo cup 2018 (3) (21 obrázkov v galérii)

O krídlach, ktoré trčali meter za autom a mali rozmery ako na Boeingu, ani nepíšem, to bolo zas niečo pre naše oči. Ocitol som sa v motoristickom nebíčku a to je Histo cup.

Histo cup 2018 (4) (24 obrázkov v galérii)

Tá atmosféra v depe bola tiež fantastická. Žiadni vyvoňaní nafúkanci z veľkého mesta, ktorí prídu len na preteky a nemajú ani potuchy, ako to pod kapotou funguje. Hlavne, že na recepciách môžu o sebe tvrdiť, že jazdia minimálne F1. Histo cup jazdia poväčšine pretekári, ktorí milujú staré stroje, rovnako staré, ako sú sami. Vo štvrtok rodina zabalí obytňák, pripne vozík s pretekárskou mašinkou a hajde niekde po Európe na preteky. Večer grilovačka a posedenie s podobne postihnutými. Super atmosféra.  A karavána ide ďalej.

Histo cup 2018 (5) (24 obrázkov v galérii)

O jazdcoch v malých formulkách radšej pomlčím. Mnohých museli pre nadmernú veľkosť obúvať dnu s obuvákom, ale nevadí, pretekali ako za mlada. Sem tam odletela špička voza, ale išlo sa  ďalej, až pokiaľ jeden nevyliezol na druhého a bol koniec rozprávky. Pretekať v plecháčoch je zábava, ale posadiť sa do 40- ročnej vane s 205-koňovým motorom, tak to je vážna úchylka. Ďakujem aj za ňu.

Histo cup 2018 (6) (25 obrázkov v galérii)

Aj naši susedia na druhej strane Moravy majú zastúpenie na jazdeckom poli a nie hocijaké. Brňák Dávid Bečvar jazdí na krásnom 12-valcovom Jaguari XJ-S 5,3 coupe a jazdí naozaj fantasticky. V sobotu so šťastím vyhral, keď prvý jazdec na Forde Escort v predposlednom kole vyletel do kačírka- štrku. V nedeľu vyhral absolútne, tiež po tvrdom boji s 300-koňovým Escortom. Jaguar je ťažší o 300 kg, ale má 12 valcový motor. Na rovinách unikal Escortu, ale v technických partiách ho Ford doháňal. Bečvar nespravil chybu a vydržal. To bolo radosti!! V depe sa nachádzala aj dvojička úspešného Jaguara. To si bývalý slovenský pretekár Viliam Miklík spravil radosť a hodil svojho Jaguara XJ-S 3,6 do bojových farieb z minulosti. Vilovi sa dielo podarilo. Pochváliť ho prišiel aj jeden z najlepších českých fotografov Martin Straka. Anglické mačky boli ozdobou depa!!  Viac nepíšem, kochajte sa fotkami. Už sa teším na budúci rok, na tie americké beštie ako budú po sebe na trati vrčať!!!

Tagy

Pokračovať v čítaní