Autosuv.sk

Ostatné

Hyundai Elantra sa zaradil medzi N športové modely

Elantra dostala výraznejší dizajn a poriadny výkon. Tlačidlom NGS na volante ho možno ešte na 20 sekúnd zvýšiť.
Hyundai Elantra sa zaradil medzi N športové modely

Hyundai rozširuje rodinu ostrých N modelov o sedan Elantra. Technika pod kapotou nie je žiadnym prekvapením, a aj Elantra N sa po vzore väčšiny súrodencov spoľahne na benzínový štvorvalcový motor 2,0 T-GDI s výkonom 206 kW a s krútiacim momentom 392 Nm. Na 100 km/h zrýchli v priebehu 5,3 s. K dispozícii je s 8-stupňovou automatickou prevodovkou. Maximálny výkon sa dá krátkodobo zvýšiť na 213 kW (290 k) zväčšením prepĺňacieho tlaku – napríklad pri predbiehaní. O športové zážitky pri výjazde zo zákrut sa postará elektronicky ovládaný samosvorný diferenciál, o športový zvuk zas tlmič výfuku s klapkami.

Elantra N má aj niektoré prvky, ktoré boli vôbec po prvý raz použité v línii vysoko výkonných modelov N. Integrácia lapača nasávaného vzduchu a vzduchového filtra motora zlepšila reakciu motora a prispela k zníženiu hmotnosti. Súčasne sa nasávací tlak zvýšil o vyše 10 percent.

V rámci modifikácií podvozka značka Hyundai po prvý raz použila integrovanú poháňanú nápravu IDA (Integrated Drive Axle) s konštrukciou inšpirovanou súťažnými špeciálni pre WRC. Integrácia hnacieho hriadeľa, náboja kolesa a ložiska prispela k úspore hmotnosti 1,7 kg. Konštrukcia nápravy IDA lepšie odoláva aj extrémnym odstredivým silám pri rýchlej jazde v zákrute.

Okrem tradičného N zvuku, o ktorý sa stará výfuk s klapkami, pridal Hyundai aj umelý zvuk N Sound Equalizer. Elantra tak dokáže napodobniť zvuk okruhového špeciálu TCR, ale pomocou ekvalizéra si môže vodič nastaviť vlastný zvuk.

Písmeno N tradične prináša aj športovejší dizajn. Elantre dopriali dizajnéri viac čiernych prvkov, kombinovaných s červeným pásom. Športový dojem zvyšuje zadný spojler, ktorý spolu s difúzorom v zadnom nárazníku pomáha optimalizovať prúdenie vzduchu okolo karosérie pre zlepšenie aerodynamických vlastností. Nechýba ani charakteristické tretie brzdové svetlo v tvare trojuholníka.

Vo vnútri nájdeme tradičný športový interiér  s N sedadlami pre lepšiu podporu tela pri rýchlom tempe jazdy. Na športovom volante je tlačidlo NGS, ktoré po stlačení na 20 sekúnd zvýši výkon motora o 7,4 kW.  Nechýbajú tu ani dve N tlačidlá na voľbu jazdného režimu. 

Obrázky

Tagy

Pokračovať v čítaní