Autosuv.sk

Ostatné

Hyundai Nexo je vodíkovým autom s novou generáciou pohonu

Hyundai predstavil nový vodíkový model Nexo. Pri jeho vývoji sa sústredil najmä na vylepšenie pohonného systému a jeho schopnosti v náročných klimatických podmienkach.
Hyundai Nexo je vodíkovým autom s novou generáciou pohonu

Hyundai predstavil nový vodíkový model Nexo. Pri jeho vývoji sa sústredil najmä na vylepšenie pohonného systému a jeho schopnosti v náročných klimatických podmienkach.

Hyundai ukázal vodíkový model Nexo už pár dní pred jeho oficiálnou premiérou. Teraz sme sa dozvedeli meno a aj základné informácie o novom vozidle. Nexo sa stáva vlajkovou loďou Hyundaiu v oblasti technológií a predzvesťou príchodu 18 modelov s nízkymi emisiami do roku 2025. Očakávať tak môžeme zmes plug-in hybridov, elektromobilov a vodíkových áut. Vráťme sa však k technológiám. 

Hyundai vylepšil funkciu sledovania mŕtveho uhla. Pri zmene jazdného pruhu Nexo na stredovom displeji zobrazí situáciu za vozidlom a aj po stranách. Kórejci tvrdia, že sú prvou automobilkou, ktorá ponúkne kamerový pohľad z oboch strán sériového vozidla. Napriek tomu výrobca zachoval aj klasické spätné zrkadlá. 

Pre Hyundai je novinkou (ktorej nositeľom bude práve Nexo) aj aktívne udržiavanie vozidla v jazdnom pruhu. Medzi čiarami sa Nexo udrží vďaka automatickému natáčaniu volantu v rozmedzí rýchlosti 0 až 145 km/h. Funkcia má fungovať na diaľniciach aj v mestách. Ďalším prvkom, ktorý poznáme z luxusných áut, je automatické parkovanie na diaľkové ovládanie. Nexo zaparkuje a vyparkuje po stlačení tlačidla bez ohľadu na to, či šofér sedí vo vnútri, alebo kontroluje manéver zvonku.


zdroj: Hyundai

Najzásadnejší prínos si však Hyundai sľubuje od druhej generácie vodíkového pohonu. Dojazd necelých 500 km nie je pri vodíkových autách až tak dôležitý (resp. nebude po zvýšení počtu vodíkových čerpacích staníc), veď vodík dotankujeme takmer rovnako rýchlo ako benzín. Konštruktéri sa preto sústredili na iné vlastnosti pohonu. Po chladnej noci, s teplotami atakujúcimi mínus 30 °C, stačí vozidlu 30 sekúnd na zahriatie batérie a palivových článkov. 

Rovnako dobre sa má vozidlo, vďaka výkonnému chladiacemu systému, vysporiadať aj s teplotami + 50 °C. Vylepšenia sa dotkli aj prísunu vzduchu, ktorý vozidlo pre svoj chod potrebuje aj vo vysokých nadmorských výškach. Výkon elektromotora dosahuje 120 kW, čo umožňuje vozidlu zrýchliť na 100 km/h za 9,5 s. Veľkostne je pritom Nexo väčšie ako Tucson FCEV. S jeho predajom na vybraných trhoch sa začne už v krátkom čase.

Tagy

Pokračovať v čítaní