Autosuv.sk

Ostatné

Hyundai Nexo stanovilo nový rekord v dojazde vodíkového auta

Nexo možno rekordom medzi sériovými vodíkovými autami na prvý pohľad neohúri. Na druhej strane ukazuje, že dojazdom za vozidlami so spaľovacím motorom nezaostáva.
Hyundai Nexo stanovilo nový rekord v dojazde vodíkového auta

Nexo možno rekordom medzi sériovými vodíkovými autami na prvý pohľad neohúri. Na druhej strane ukazuje, že dojazdom za vozidlami so spaľovacím motorom nezaostáva.

Francúzsky letec a prezident nadácie Solar Impulse Foundation, Bertrand Piccard, prekonal svetový rekord v najdlhšej trase, prejdenej vodíkovým autom na jedno tankovanie. V pondelok 25. novembra vyrazil vo vodíkovom Hyundaii Nexo z tankovacej stanice vo francúzskom Sarreguemines a prešiel celkovú vzdialenosť 778 km. Nikdy predtým sériovo vyrábané auto na vodík neprešlo takúto vzdialenosť na jednu nádrž.

"Týmto dobrodružstvom sme dokázali, že pri využití čistých energií už nepotrebujeme na prekonávanie rekordov revolučné experimentálne prototypy. Každý to teraz môže urobiť (prekonať rekord) so štandardným bezemisným autom," vyhlásil Piccard.

Ako je známe, vodíkové autá počas prevádzky neuvoľňujú žiadne emisie a vedľajším produktom je voda. Okrem toho čistia vzduch, ktorý prechádza cez ich filtračné zariadenia. Pri prekonaní cesty dlhej 778 km prefiltrovalo Nexo množstvo vzduchu, ktoré by vystačilo 23 dospelým na dýchanie celý jeden deň. Naproti tomu vozidlo rovnakej veľkosti so spaľovacím motorom by na rovnako dlhej trase vypustilo približne 111,2 kg CO2. Piccardov rekord nebude ťažké prekonať. Po príjazde totiž ešte ostalo v nádrži dosť vodíka na dojazd ďalších 49 km. 

Hyundai Nexo

Výhodou vodíkových áut je dojazd porovnateľný s tradičnými vozidlami so spaľovacím motorom, a aj porovnateľná rýchlosť procesu tankovania. Nevýhodou je nepostačujúca sieť čerpacích staníc. Z pohľadu vplyvu na životné prostredie veľa záleží aj na tom, ako ekologický je proces výroby vodíka.

Tagy

Pokračovať v čítaní