Autosuv.sk

Ostatné

Hyundai vyvíja samoučiaci sa adaptívny tempomat. Prispôsobí sa správaniu vodiča

Moderné asistenčné systémy majú šoférom uľahčiť život, ale mnohokrát situáciu vyhodnotia inak ako vodič, čo vyvoláva jeho nedôveru. Inteligentný samoučiaci tempomat sa preto prispôsobí správaniu vodiča.
Hyundai vyvíja samoučiaci sa adaptívny tempomat. Prispôsobí sa správaniu vodiča

Moderné asistenčné systémy majú šoférom uľahčiť život, ale mnohokrát situáciu vyhodnotia inak ako vodič, čo vyvoláva jeho nedôveru. Inteligentný samoučiaci tempomat sa preto prispôsobí správaniu vodiča.

Patríte medzi ľudí, ktorých v mnohých situáciách rozčuľuje adaptívny tempomat? Mnohokrát brzdí zbytočne skoro, na zmenu situácie reaguje iným spôsobom a v šoférovi to navodzuje pocit strachu a nedôvery k modernej technike. Na dnešných tempomatoch si vodič môže v určitom rozsahu nastaviť akurát vzdialenosť, pri ktorej začne vozidlo spomaľovať. V niektorých autách ešte možno nastaviť stupeň akcelerácie, keď sa uvoľní pred autom cesta. S lepším riešením prichádza podľa vlastných slov Hyundai, ktorý ohlásil vývoj inteligentného samoučiaceho sa tempomatu. V prvej fáze tempomat sleduje zvyky a vzorce správania vodiča. Vzorce správania vyhodnocuje podľa troch základných kategorií: vzdialenosť od vozidla vpredu, akcelerácia a rýchlosť reakcie na zmenu situácie. Tempomat berie navyše do úvahy aj rýchlosť jazdy a jazdné podmienky. Napríklad pri jazde v nižších rýchlostiach je vzdialenosť od vozidla vpredu menšia ako pri predbiehaní v rýchlom pruhu. 

Hyundai

Berúc do úvahy spomenuté veci dokáže inteligentný tempomat analyzovať a rozoznať viac ako 10-tisíc vzorcov a prispôsobiť sa jazdným návykom ktoréhokoľvek šoféra. Systém sa pritom neustále učí a prispôsobuje aj novým návykom šoféra, ale je naprogramovaný tak, aby sa zámerne vyhol učeniu nebezpečného správania. Základom systému sú senzory vrátane prednej kamery a radaru. Informácie následne vyhodnotí počítač a vyhodnotí vzorce správania vodiča. V budúcnosti má byť inteligentný tempomat využívaný v spojení s asistenčným systémom pre automatickú zmenu jazdného pruhu a autonómneho riadenia stupňa 2,5. Presný termín využitia novej technológie v praxi zatiaľ nepoznáme, Hyundai ohlásil len jej nasadenie v budúcich modeloch.

Tagy

Pokračovať v čítaní