Autosuv.sk

Ostatné

Kia Stonic dostala inteligentnú manuálnu prevodovku

Viac farieb, mild hybrid pod kapotou a nové asistenčné systémy dostala Kia Stonic v rámci modernizácie.
Kia Stonic dostala inteligentnú manuálnu prevodovku

Kia Stonic prešla omladzovacou kúrou. Z hľadiska dizajnu sa veľa nezmenilo, ale to sa v prípade úspešných modelov stáva často. Veď načo výraznejšie meniť dobre predávané auto? Kia predala v Európe od uvedenia Stonicu v roku 2017 na trh až 150 000 vozidiel, preto sa skôr ako na zmenu zamerala na väčšie možnosti individualizácie vďaka novým farbám karosérie a strechy. Vo vnútri pribudol väčší 8-palcový dotykový displej s najnovším infotainmentom Phase II UVO Connect.

Foto: Kia

Očakávanými vylepšeniami prešli motory, ktoré dostali mild hybridnú technológiu. Litrový trojvalec 1,0 l T-GDi príde v dvoch verziách s výkonom 100 a 120 k. V porovnaní s predchádzajúcimi motormi si mierne polepšil v hodnote krútiaceho momentu. V prípade spojenia so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou dosiahne maximum 200 Nm. Do ponuky sa dostane aj nová inteligentná manuálna prevodovka koncernu Hyundai Motor Group. Spojkový pedál je v tomto prípade so spojkou prepojený elektronicky. Vozidlo vďaka nej môže plachtiť s vypnutým motorom až do rýchlosti 125 km/h. Opätovne sa naštartuje po stlačení akcelerátora, brzdy alebo spojkového pedála. Základnou motorizáciou sa stane benzínový atmosférický štvorvalec s objemom 1,2 l a s výkonom 84 k.

Foto: Kia

Aj malé autá dnes môžu mať celý zástup asistenčných systémov a vynovený Stonic to len potvrdzuje. Asistent pre zabránenie predného nárazu po novom okrem chodcov a vozidiel rozoznáva aj cyklistov. Vo výbave nechýba ani sledovanie slepého uhla a aktívne zabránenie kolízii s vozidlom v slepom uhle. Stonic okrem toho sleduje únavu vodiča, udržiava sa v jazdnom pruhu a v dostatočnej vzdialenosti od vozidla vpredu. Túto pomoc vodičovi zvláda v rýchlostiach do 180 km/h a spolieha sa na pritom na kameru a radary.  

Obrázky

Tagy

Pokračovať v čítaní