Autosuv.sk

Ostatné

Klasickú ručnú brzdu má už len desatina vozidiel

Nové modely sú vybavené takmer výlučne s elektronickou parkovacou brzdou. Ručnú brzdu ponúka dnes hlavne Suzuki, Abarth a Dacia.
Klasickú ručnú brzdu má už len desatina vozidiel

"Klasická ručná brzda vymiera. Má ju len tretina nových vozidiel," znel nadpis nášho článku z roku 2018. Presnejšie 37 % nových áut bolo ponúkaných s klasickou ručnou brzdou. Po piatich rokoch toto číslo kleslo na 9 %.

Opäť vychádzame zo správy CarGurus, zameranej na britský trh, ponuka na Slovensku sa však nebude výrazne líšiť. Jedinou značkou, ktorá ponúkala všetky svoje modely s manuálnou ručnou brzdou bol Abarth, ale po predstavení elektrickej verzie Abarth 500e je už toto tvrdenie dnes nepravdivé.

Za posledný rok prešlo s príchodom novšej verzie o manuálnu ručnú brzdu viacero vozidiel. Príkladom je Renault Clio, Renault Captur, Toyota Land Cruiser a Toyota Yaris. Ford zas ukončil výrobu modelu Fiesta.

Značky, ktoré dnes ponúkajú najvyššie percento modelov s manuálnou ručnou brzdou, sú Suzuki (71 % – päť zo siedmich modelov), Abarth (66 % – dva z troch modelov), Dacia (50 % – dva zo štyroch modelov), Fiat ( 45 % – päť z 11 modelov) a Ssangyong (40 % – dva z piatich modelov).

Modernejšia elektronická parkovacia brzda prináša niekoľko výhod. Vie fungovať automaticky a ponúka podporu pri rozjazde v kopci. Klasická ručná brzda je populárna medzi automobilovými nadšencami, hlavnou výhodou sú nižšie náklady na servis.

Percentuálny podiel nových vozidiel s klasickou ručnou brzdou.

Obrázky

Pokračovať v čítaní