 
							
													Fakt, že autá nestoja málo, je nevyvrátiteľný. Z niektorých áut majú však automobilky reálny zisk ani nie dvesto EUR. Stále novovznikajúce nariadenia a normy tlačia automobilky k väčším výdavkom na vývoj a konštrukciu automobilov.
Prednedávnom ste mohli vidieť zoznam najlacnejších automobilov, kde sa už vývoj zaplatil a preto už netvorí súčasť ceny vozidla. Tieto autá sú potom niekedy až o polovicu lacnejšie, ako by boli s najnovšími technológiami. Po odrátaní ďalších výdavkov na transport, infraštruktúru a marketing automobilke ostáva niekedy naozaj ani nie desatina z predajnej ceny. Dokonca vo veľa prípadoch je to aj menej ako päť percent. Ako sú na tom v priemere jednotlivé automobilky za posledný rok?
| Značka | Priemerný zisk za jedno auto v EUR | Marža | 
| Ferrari | 56.000 | 18% | 
| Porsche | 15.641 | 16,7% | 
| Jaguar Land Rover | 4.068 | 7% | 
| Maserati | 4.000 | 4,8% | 
| BMW | 3.389 | 9,8% | 
| Audi | 3.337 | 8,8% | 
| Mercedes | 3.192 | 7,9% | 
| Volvo | 2.340 | 6,7% | 
| Nissan | 2.088 | 4,7% | 
| Chevrolet | 1.912 | 8,6% | 
| Skoda | 1.589 | 9,6% | 
| Ford | 973 | 6% | 
| Renault | 715 | 4,7% | 
| Volkswagen | 375 | 1,7% | 
| Fiat | 356 | 2,2% | 
| Seat | 337 | 2,1% | 
| Opel | 190 | 1,3% | 
Zdroj: autoforum.cz
 
       
																					