Autosuv.sk

Ostatné

Kórejci stavajú umelé mesto pre testovanie autonómnych áut

K-City má byť po dokončení najväčšou testovacou plochou pre autonómne autá na svete.
Kórejci stavajú umelé mesto pre testovanie autonómnych áut

K-City má byť po dokončení najväčšou testovacou plochou pre autonómne autá na svete.

V súvislosti s testovaním funkcií autonómnych áut sa prednedávnom začalo hovoriť aj o testovacej dráhe na Slovensku. V súčasnosti sa autonómne autá testujú v rámci bežnej premávky napríklad v Nemecku. Iný prístup zvolila vláda Južnej Kórey. Okrem povolení na testovanie áut s autonómnym riadením pripravuje pre tamojšie firmy aj špeciálny testovací priestor. Mesto K-City má byť najväčšou testovacou plochou na svete pre samostatne jazdiace autá. Podľa portálu Businesskorea má byť jeho prvá časť otvorená v druhej polovici tohto roku a úplné dokončenie je v pláne v priebehu roku 2018.

K-City budú využívať viaceré kórejské firmy. Nie je prekvapením, že sa medzi nimi nachádzajú tamojšie automobilky Hyundai a Kia, ale aj spoločnosť Samsung Electronics. Na testovacej ploche s rozlohou 360-tisíc m2 pripravujú pre autonómne autá rýchlostné komunikácie, mestské prostredie s vyhradenými pruhmi pre autobusy, ale aj zóny pre testovanie autonómneho parkovania.

Autonómne autá sa pomaly ale isto stávajú realitou. Zatiaľ využívame v praxi len niektoré funkcie ako adaptívny tempomat, či aktívny asistent pre udržanie auta v jazdnom pruhu. K dispozícii je v niektorých autách už aj možnosť automatickej zmeny pruhu na diaľnici. Stačí, aby dal šofér autu pri zapnutom autonómnom režime pokyn smerovkou a to samé zmení pruh (funkcia je obmedzená a funguje len na štvor a viacpruhových cestách). Touto funkciou disponuje napríklad nové BMW radu 5. Zatiaľ, čo pri teste na nemeckých diaľniciach sme túto vymoženosť úspešne otestovali, vozidlá BMW prihlásené na Slovensku majú túto funkciu zablokovanú z legislatívnych dôvodov. Zmeniť sa to má v najbližších mesiacoch, keď automobilka získa potrebné povolenia.

Tagy

Pokračovať v čítaní