Autosuv.sk

Ostatné

McLaren testuje elektrické superauto

Mclaren sa zatiaľ sústreďuje na elektrické superauto z pohľadu šoféra a k sériovému modelu povedie ešte ďaleká cesta. Problémom sú podľa očakávania najmä batérie.
McLaren testuje elektrické superauto

Mclaren sa zatiaľ sústreďuje na elektrické superauto z pohľadu šoféra a k sériovému modelu povedie ešte ďaleká cesta. Problémom sú podľa očakávania najmä batérie.

McLaren má už postavené čisto elektrické superauto. Ide o takzvané “mule car“, čiže auto, ktoré sa zvonku neodlišuje od niektorého zo súčasných modelov, ale vnútri ma skrytú modernú technológiu. Slúži na testy novej technológie v čase, keď automobilka ešte nechce ukázať dizajn novinky, alebo je od finálneho produktu tak ďaleko, že o konečnom dizajne nie je ani reči. Príkladom z minulosti je Škoda Kodiaq. Česká automobilka pred rokmi testovala podvozok a ostatnú technológiu na vozidle, ktoré zvonku vyzeralo ako natiahnutá Škoda Yeti. 

Momentálne má McLaren ešte ďaleko k sériovému elektrickému superautu, ako to vyplýva z vyjadrení šéfa konštrukčných návrhov v McLarene, Parry-Williamsa, pre portál Autocar. V súčasnosti sa pozerajú na elektrický svet z pohľadu šoféra športového auta. Z pohľadu technológie je pred McLarenom ešte veľa práce. Najväčšou výzvou sú stále batérie. „Povedzme, že chcete jazdiť na okruhu polhodinu. Ak to bude v elektromobile, tak by auto malo dojazd na úrovni 800 km a na konci budú batérie úplne prázdne. Energia, potrebná na skutočne vysoký výkon na trati, je ohromná. A potom ju musíte znovu nabiť,“ nechal sa počuť Parry-Williams.

Zástupca McLarenu ocenil tempo zmien v oblasti nabíjania, ale nekorešponduje to s požiadavkami superauta. Dnes sa automobilky zameriavajú na zlepšenie dojazdu, športové auto však potrebuje dostať z batérií obrovské množstvo energie v jednom momente. Plne elektrické superauto je tak stále ďaleko. Riešením sú zatiaľ hybridy, ktorých podiel v predajoch McLarenu má dosiahnuť v roku 2022 50 %. Aj v hybridoch potrebujete energiu z batérií na plný výkon. Keď ju miniete, máte možnosť prepnúť režim vozidla tak, aby batériu nabíjalo. Po jednom kole nabíjania si znovu môžete užívať jazdu naplno a aj so skutočným zvukom spaľovacieho motora.

Tagy

Pokračovať v čítaní