Autosuv.sk

Ostatné

Mercedes C sa spoľahne len na štvorvalce. Hybrid prejde na elektrinu až 100 km

Dojazd až 100 km a rýchlejšie nabíjanie môže spraviť z plug in hybridu zaujímavejšiu alternatívu.
Mercedes C sa spoľahne len na štvorvalce. Hybrid prejde na elektrinu až 100 km Mercedes

Dizajn nového Mercedesu triedy C po predchádzajúcom úniku fotografií nie je prekvapením. Vozidlo sa pri pohľade zvonku zmenilo len minimálne. Je o 65 mm dlhšie a má o 25 mm dlhší rázvor náprav - platí to pre sedan aj kombi. Výraznejšie zmeny nastali vo vnútri a trieda C si požičala riešenia z väčšieho brata triedy S.

Veľký dotykový displej nad stredovou konzolou má štandardne uhlopriečku 10,25-palca, za príplatok môže byť s uhlopriečkou 11,9-palca rovnako veľký ako v "Sku". Za volantom novej generácie je ďalší 10,25-palcový (za príplatok 12,3-palcový) displej, preberajúci úlohu digitálneho prístrojového panela.

Motory

Časy veľkých motorov pomaly končia aj v modeloch značky Mercedes. Pod kapotu sa dostanú výlučne elektrifikované štvorvalce a platiť to bude aj pre výkonný model AMG 63, ktorý nemecký výrobca predstaví neskôr. Naftové aj benzínové motory sú štandardne vybavené 48 V mild hybridným systémom. Základnú motorizáciu tvorí benzínový motor C180 s objemom 1,5 l a s výkonom 125 kW. K dispozícii bude s vyšším výkonom 150 kW a v tomto prípade aj s pohonom všetkých kolies. Benzínový vrchol zatiaľ reprezentuje dvojliter s výkonom 190 kW. Naftovou alternatívou je rovnako dvojliter, dostupný v dvoch verziách s výkonom 147 a 195 kW. Motory budú spolupracovať výlučne s 9-stupňovou automatickou prevodovkou. 

Plug in hybrid

Tu však ponuka motorizácií nekončí a Mercedes v súlade s očakávaniami ponúkne aj plug in hybrid. Na trh prídu o niečo neskôr a okrem benzín elektrických jednotiek sa dočkáme aj naftových plug in hybridov. Výkon elektromotora dosiahne 95 kW, ale nemecký výrobca chce prekonať súčasné zo zásuvky nabíjateľné hybridy najmä elektrickým dojazdom na úrovni 100 km. Vďačí za to batérii s kapacitou 25,4 kWh.

S takýmto dojazdom už elektrický režim pokryje denné nároky veľkej časti motoristov. Navyše elektromotor ponúkne vysoký krútiaci moment 440 Nm a vozidlo by tak malo mať dosť sily a pri bežnej prevádzke nebude potrebovať štartovať spaľovací motor. Navyše aj plug in hybridy možno čoraz rýchlejšie nabíjať. Mercedes triedy C pri využití nabíjačky s výkonom 55 kW nabijete na 100 % za 30 minút.

Obrázky

Tagy

Pokračovať v čítaní