Autosuv.sk

Ostatné

Mercedes preberie zodpovednosť za nehodu s aktívnym systémom Drive Pilot

Nemecký výrobca preberie plnú právnu zodpovednosť počas jazdy s aktívnym autonómnym systémom 3. stupňa, Drive Pilot.
Mercedes preberie zodpovednosť za nehodu s aktívnym systémom Drive Pilot Mercedes

Mercedes je prvou automobilkou, ktorá dostala povolenie pre využitie autonómneho riadenia 3. stupňa v reálnej premávke na sériovom aute. Povolenie automobilke udelil Nemecký federálny úrad pre motorovú dopravu (KGB) ešte koncom minulého roka. K prvým zákazníkom sa Mercedes Triedy S a Mercedes EQS so systémom Drive Pilot dostane v prvej polovici tohto roku.

Zatiaľ ho možno za obmedzených podmienok využívať na vybraných diaľniciach v Nemecku, Mercedes chce jeho použitie rozšíriť aj do ďalších štátov. "Naším cieľom je dosiahnuť to pre Kaliforniu a Nevadu do konca tohto roka a tiež kontrolujeme veľa ďalších štátov," povedal vývojový manažér Drive Pilot, Gregor Kugelmann, pre Road & Track.

Autonómne riadenie 3. stupňa je obrovským skokom v porovnaní s autonómnym riadením 2. stupňa. Zatiaľ funguje len pri veľmi obmedzených podmienkach na diaľniciach počas dopravnej zápchy pri rýchlosti do 60 km/h, aj to len za dobrého počasia počas dňa.

Musí sa však vedieť vysporiadať so všetkými možnými nástrahami. Pomocou kamier a mikrofónov dokáže napríklad rozoznať prichádzajúce záchranné auto. Drive Pilot oznámi šoférovi svoju deaktiváciu a príchod sanitky či hasičského auta s minimálne 10 sekundovým predstihom. To je čas, ktorý Mercedes vždy dá šoférovi, aby prebral riadenie.

V praxi to znamená, že aj keď nastane výnimočná situácia, tak systém musí ešte 10 sekúnd bezpečne ovládať auto a za prípadnú nehodu, či porušenie predpisov ostáva právne zodpovedná automobilka. Mercedes tvrdí, že tento systém si poradí s agresívnym zaradením iného vozidla pred auto, zastavením premávky alebo dokonca s prekážkami (úlomky, odpad atď.) na ceste.

Redaktor Road & Track, Mack Hogan, si systém Mercedesu vyskúšal počas novinárskych jázd v Los Angeles. Svoj čas za volantom opisuje ako "neuveriteľne normálny". Prirovnal to k jazde so šoférom a Drive Pilot popisuje ako plynulejší a kompetentnejší v porovnaní s ktorýmkoľvek súčasne dostupným semi-autonómnym systémom. Počas jazdy zaznamenal jedinú chybu, keď si Drive Pilot pomýlil blikajúce cestné značenie s núdzovými svetlami a vyzval šoféra k prebratiu riadenia do 10 sekúnd.

Tagy

Pokračovať v čítaní