Autosuv.sk

Ostatné

Mercedes prináša automatickú zmenu jazdného pruhu aj do Európy

Nová funkcia umožňuje automatické predbiehanie pomalšieho vozidla idúceho pred vami.
Mercedes prináša automatickú zmenu jazdného pruhu aj do Európy

V USA a v Kanade je systém automatickej zmeny jazdného pruhu (ALC, Automatic Lane Change) už k dispozícii pre Triedu C, Triedu E a Triedu S, ako aj pre všetky konštrukčné rady Mercedes-EQ.

Funkcia ALC je súčasťou aktívneho asistenta udržiavania odstupu DISTRONIC s aktívnym asistentom riadenia. Ak pred vozidlom jazdí pomalšie vozidlo a systém rozpozná vodorovné značenie jazdného pruhu, ako aj dostatok voľného miesta, v rýchlostnom rozsahu 80 – 140 km/h môže vozidlo samo iniciovať zmenu jazdného pruhu a úplne automaticky predbiehať.

Podmienkou je cesta s obmedzenou maximálnou rýchlosťou a vybavenie vozidla navigáciou MBUX. Pred uskutočnením automatickej zmeny jazdného pruhu vyspelý systém nevyžaduje od vodiča žiadny ďalší impulz.

Vďaka aktívnemu navádzaniu po trase systém pomáha aj pri nájdení výjazdov a pri prechodoch na inú diaľnicu. Keďže aj počas automatickej zmeny jazdného pruhu platí, že zodpovednosť pri systéme na úrovni SAE 2 (2. stupeň autonómnej jazdy) zostáva na vodičovi, výrobca vozidiel Mercedes-Benz zámerne zvolil také riešenie, pri ktorom musia ruky vodiča zostať na volante.

"Značka Mercedes-Benz už dlhé roky určuje štandardy v oblasti automatizovaného jazdenia a asistenčných systémov. So systémom DRIVE PILOT ponúkame celosvetovo prvý a jediný systém na vysokoautomatizované jazdenie s medzinárodne platnou homologizáciou. Systém DRIVE PILOT je od roku 2022 dostupný v Nemecku a čoskoro bude možné ho objednať aj v USA," vysveltil Markus Schäfer, člen predstavenstva spoločnosti Mercedes-Benz Group AG.

Pri parkovaní ideme ešte o krok ďalej: Inteligentný Asistent Parkovania je celosvetovo prvý a jediný certifikovaný systém na plnoautomatizované parkovanie bez účasti vodiča. Mnohí naši zákazníci v Nemecku ho už môžu využívať. V oblasti asistenčných systémov platí, že funkcia automatickej zmeny jazdného pruhu ponúka výrazné zvýšenie komfortu. V USA si ju možno objednať už teraz a mňa teší, že funkciu Automatická zmena jazdného pruhu môžeme teraz priniesť aj do Európy. Výrobca vozidiel Mercedes-Benz tak opäť upevňuje svoju pozíciu priekopníka a technologického lídra," dodal Schäfer.

V oblasti čiastočne automatizovaného jazdenia na úrovni SAE 2 sa Mercedes spolieha na systém aktívneho asistenta udržiavania odstupu DISTRONIC s aktívnym asistentom riadenia, ktorý pomáha vodičovi pri riadení až do rýchlosti 210 km/h. Systém možno aktivovať na všetkých typoch ciest.

Výnimočná vlastnosť: ak je rýchlosť jazdy nižšia ako 130 km/h, asistent riadenia funguje aj v prípade zlej rozpoznateľnosti vodorovného dopravného značenia. Systém DISTRONIC medzitým automaticky reguluje rýchlosť, prispôsobuje odstup od vozidla idúceho vpredu a v premávke s častým zastavovaním a rozjazdom pomáha pri opätovných rozjazdoch.

Mercedes je zároveň celosvetovo prvý a jediný systém s medzinárodne platnou homologizáciou na vysokoautomatizované jazdenie (stupeň SAE 3). Ten na vhodných diaľničných úsekoch a pri vysokej intenzite premávky alebo pri dopravných zápchach umožní, aby zákazníci aktuálne do rýchlosti 60 km/h prenechali za určitých podmienok riadenie vozidla tomuto systému.

Od mája 2022 je systém DRIVE PILOT v Nemecku k dispozícii pre modely Triedy S a modely EQS. Aj v amerických štátoch Kalifornia a Nevada bol Mercedes-Benz prvým výrobcom vozidiel, ktorý získal príslušnú homologizáciu. V modelovom roku 2024 bude systém DRIVE PILOT na americkom trhu dostupný ako mimoriadna výbava pre modely Triedy S a modely EQS. Prvé vozidlá budú vyexpedované predbežne koncom roka 2023.

Tagy

Pokračovať v čítaní