Autosuv.sk

Ostatné

Mestská Honda e dostala do vienka výkonný elektromotor a nízke ťažisko

Zrýchlenie z miesta a manévrovateľnosť má byť silnou stránkou Hondy e. Výkonom sa vyrovná väčším a ťažším vozidlám s naftovým dvojlitrom.
Mestská Honda e dostala do vienka výkonný elektromotor a nízke ťažisko

Honda e je vozidlo, ktoré zaujalo už niekoľkokrát a pritom ho stále bežne na cestách nestretáme. Najskôr malý mestský elektromobil zaujal vzhľadom, potom použitím kamier namiesto zrkadiel a teraz sa snaží upútať vysokým výkonom a jazdnými vlastnosťami. Elektromotor poskytne malému mestskému autu výkon 110 kW. Táto hodnota je typická pre väčšie a ťažšie autá s naftovým motorom s objemom 2,0 l. Elektromobil bude výkonnejší ako napríklad Suzuki Swift Sport, otázkou je, koľko mu na hmotnosti pridajú batérie.

Pochváliť sa však môže aj ideálnym rozložením hmotnosti na nápravy v pomere 50:50 a nízkym ťažiskom (cca 50 cm nad cestou). Maximálny krútiaci moment 300 Nm je prenášaný na kolesá zadnej nápravy, aj vďaka tomu je možné predné kolesá výraznejšie vytočiť do strán, výsledkom je polomer otáčania 4,3 m. Manévrovanie v úzkych priestoroch nebude pre Hondu e žiadny problém.

Honda e

 Keď všetko zrátame, tak môžeme očakávať agilné auto, ktoré vystrelí z miesta, ľahko sa prekľučkuje mestskou premávkou a možno ponúkne aj trochu "elektrickej" zábavy za volantom. Športovejší charakter má mestský elektromobil získať najmä po aktivovaní režimu Sport. 

Z pohľadu využitia pôjde vyslovene o jednoúčelové mestské vozidlo. Svedčí o tom dojazd 200 km na jedno nabitie. Batéria s kapacitou 35,5 kWh sa pri použití rýchlonabíjačky nabije na 80 % v priebehu 30 minút. Vo väčšine situácií si šofér vystačí s používaním jedného pedálu. Po uvoľnení akcelerátora začne Honda e výrazne spomaľovať a súčasne rekuperovať energiu.

Tagy

Pokračovať v čítaní