Autosuv.sk

Ostatné

Mitsubishi e-Evolution Concept prevychová vodiča pomocou školenia

Nový koncept Mitsubishi najskôr strhne pozornosť vzhľadom., potom zaujme technológiami. Tromi elektromotormi poháňané vozidlo využíva elektrické brzdy a jeho umelá inteligencia zlepší šoférske zručnosti vodiča.
Mitsubishi e-Evolution Concept prevychová vodiča pomocou školenia

Nový koncept Mitsubishi najskôr strhne pozornosť vzhľadom., potom zaujme technológiami. Tromi elektromotormi poháňané vozidlo využíva elektrické brzdy a jeho umelá inteligencia zlepší šoférske zručnosti vodiča.

Pri návrhu konceptov sa často dizajnérom medze nekladú, a potom vznikne napríklad aj Mitsubishi e-Evolution Concept. V tomto prípade ide o typické japonské vozidlo, na ktoré sa človek musí pozrieť viackrát, aby uveril vlastným očiam. Drsne vyzerajúci predok asi nemá veľa spoločného s európskym pohľadom na svet. Na druhej strane úlohou konceptov je zaujať a to sa Mitsubishi s najnovším variantom “dynamického štítu“ (názov pre tvar prednej masky) podarilo. Čierna maska je v tomto prípade netradične skrytá za sklom. Určite ide o nezvyčajné riešenie, ktoré zároveň zlepšuje aerodynamiku auta. Nasávanie vzduchu pre chladenie v tomto prípade nie je potrebné, keďže ide o elektromobil. Otvory pre vzduch nájdeme až v spodnej časti. Sú funkčné a slúžia na chladenie brzdovej sústavy. Keď sme už pri brzdách, veľmi nás zaujíma, ako šofér vníma chod brzdového pedála. Brzdy totiž nie sú hydraulické, ale elektrické. Pedál by tak mal pri stlačení vytvárať umelý odpor v závislosti od narastajúceho brzdného účinku.

Mitsubishi e-Evolution Concept

Foto predok

Výhľad z vozidla určite uľahčí obrovské čelné sklo, ktoré je výrazne zaoblené. Okrem neho sú ďalším funkčným prvkom plutvy na C-stĺpikoch, ktoré zlepšujú aerodynamiku a obtekanie vzduchu okolo auta. Vzadu pútajú pozornosť trojcípe svetlá. Mitsubishi e-Evolution Concept nemožno uprieť terénny charakter. Slušná svetlá výška a hlavne krátke previsy ho predurčujú na zdolávanie prekážok. Pohon všetkých kolies nie je v tomto prípade prekvapenie. Jeden elektromotor poháňa prednú nápravu a ďalšia dvojica elektromotorov poháňa zadné kolesá. Ich súčinnosť riadi systém AYC, prostredníctvom elektronicky riadeného vektorovania krútiaceho momentu. Týmto si Mitsubishi pomáha najmä pri dynamickom prejazde zákrut.

Mitsubishi e-Evolution Concept
Mitsubishi

Umelá inteligencia je dnes témou pri viacerých konceptoch. V prípade Mitsubishi e-Evolution Concept má za úlohu posúvať schopnosti vodiča na novú úroveň. Prostredníctvom senzorov neustále sleduje stav vozovky, dopravnej situácie, ale aj zámery vodiča. Následne zmenou výkonových charakteristík vozidla pomáha vodičovi riešiť konkrétne situácie. Vďaka špeciálnej funkcii osobného kouča v rámci systému umelej inteligencie je možné vodičovi odovzdávať nové vedomosti, a tak nenútene zlepšovať jeho vodičské schopnosti. Systém si najprv vytvorí celkový obraz o úrovni vodičských schopností daného šoféra a následne pripraví program školenia. Samotná myšlienka sa nám veľmi páči, pretože mnoho vodičov potrebuje preškolenie. Ako to však funguje v praxi je otázne.

Tagy

Pokračovať v čítaní