Autosuv.sk

Ostatné

Modernizovaná Toyota Prius dostala elektrický pohon všetkých kolies

Hybridná Toyota dostala prídavný elektromotor, ktorý poháňa kolesá zadnej nápravy. Z Priusu sa tak stáva univerzálnejšie auto. Tuhším zimám sa prispôsobila aj batéria.
Modernizovaná Toyota Prius dostala elektrický pohon všetkých kolies

Hybridná Toyota dostala prídavný elektromotor, ktorý poháňa kolesá zadnej nápravy. Z Priusu sa tak stáva univerzálnejšie auto. Tuhším zimám sa prispôsobila aj batéria.

Toyota prišla na autosalón do Los Angeles so zaujímavou novinkou. Príchod modernizovanej Toyoty Prius nás až tak neprekvapil, ale nasadenie pohonu všetkých kolies AWD-e už menším prekvapením bolo, aj keď správy o vývoji sa objavili už pred pár rokmi. Hybridný Prius sa stane vďaka tejto novinke univerzálnejším autom. Písmeno "e" v skratke AWD-e značí elektrický, čo veľa naznačuje o použitej technike. Hybridný Prius štandardne poháňa kolesá prednej nápravy. O pohon zadnej sa v tomto prípade postará dodatočný elektromotor bez magnetu (prvý elektromotor bez magnetu z dielne Toyoty). Štandardne poháňa zadnú nápravu vozidla iba v nízkych rýchlostiach od 0 do približne 10 km/h pri rozjazde. Ak je to však potrebné, tak pomôže až do rýchlosti 70 km/h. 

Toyota

Prius s pohonom všetkých kolies dostal namiesto tradičnej Li-ion batérie náhradu v podobe Ni-MH batérie, ktorá má podľa Toyoty lepšie vlastnosti za chladného počasia. Po sklopení sedadiel, delených v pomere 60:40, si aj verzia AWD-e zachová batožinový priestor s objemom 1855 l. Ako je to v prípade nesklopených sedadiel, nie je z tlačovej správy zrejmé. Prítomnosť elektromotora sa prejaví vyššou papierovou spotrebou 5,6 l v porovnaní so spotrebou 5,0 l v prípade štandardného Priusu. Okrem batérie a prídavného elektromotora sa vozidlo z hľadiska techniky nezmenilo. Naďalej kombinuje elektrický pohon so štvorvalcovým benzínovým motorom s objemom 1,8 l.

Toyota Prius AWD-e (8 obrázkov v galérii)

Modernizácia sa tradične dotkla výbavy, aj vzhľadu. Menšie zmeny si môžeme všimnúť na prednej, aj zadnej časti. V tomto prípade však ide o americkú verziu Priusu. Slovenské zastúpenie značky nám v tejto chvíli nevedelo oficiálne potvrdiť, či sa rovnakých zmien a hlavne pohonu všetkých kolies dočkáme aj u nás. V každom prípade v pláne je aj modernizácia európskej špecifikácie Priusu.

Aktualizované: Toyota medzitým ohlásila európsku premiéru modernizovaného Priusu. Naplánovaná je na autosalón v Bruseli dňa 18. januára 2019. Súčasťou európskej verzie podľa všetkého bude aj systém pohonu všetkých kolies AWD-e.

Tagy

Pokračovať v čítaní