Autosuv.sk

Ostatné

Nástupca legendy predstavený. VW ukázal ID. Buzz

Na začiatku bude k dispozícii jednomotorová verzia s pohonom zadnej nápravy, neskôr sa dočkáme aj dvojmotorových modelov.
Nástupca legendy predstavený. VW ukázal ID. Buzz VW

Volkswagen oficiálne predstavil nástupcu legendárneho modelu T1 Buli. Je ním nový elektromobil ID. Buzz a okrem osobnej verzie sme hneď mohli spoznať aj úžitkovú Cargo verziu.

Volkswagen sa snažil vytvoriť priame prepojenie medzi ikonou 50-tych rokov minulého storočia a moderným elektromobilom. "V T1 sedíte prakticky na prednej náprave – neexistuje žiadny predný previs. Z bezpečnostných a technologických dôvodov má ID. Buzz super krátke previsy," vysvetlil šéf dizajnu Volkswagen, Jozef Kabaň.

Na začiatku bude k dispozícii jednomotorová verzia s pohonom zadnej nápravy. Výkon elektromotora je 150 kW a využiteľná kapacita batérie 77 kWh. Batériu možno nabíjať výkonom 170 kW a z 5 na 80 % sa nabije v priebehu 30 minút. Volkswagen zatiaľ neprezradil hodnotu dojazdu, ale očakávame číslo nad 350 km. Zdvihnúť by ho mala najmä na pomery veľkého auta slušná aerodynamika s koeficientom odporu 0,285 - 0,290.

Veľké MPV ponúkne batožinový priestor s objemom 1 121 l, po sklopení sedadiel v druhom rade narastie na 2 205 l. Do úžitkovej verzie sa zmestí 3,9 m3 nákladu resp. dve europalety a vpredu môže podľa želania ponúknuť dve, alebo tri miesta pre posádku. Dostatok miesta má zabezpečiť najmä dlhý rázvor náprav s hodnotou 2 988 mm, neskôr sa dočkáme aj predĺžených verzií.

Na palubnej doske sa Volkswagen snažil limitovať počet tlačidiel. Väčšinu funkcií možno ovládať prostredníctvom dotykového displeja s uhlopriečkou 10 alebo 12-palcov. Pomerne malý je digitálny prístrojový panel pred vodičom s uhlopriečkou 5,4-palca.

V interiéri nepoužil Volkswagen pravú kožu. Volant zabalil do syntetickej náhrady a pri výrobe mnohých častí použil recyklované plasty. Nemecký výrobca kládol dôraz na ekológiu výroby a celý proces výroby a dodania vozidla má byť uhlíkovo neutrálny.

K zákazníkom by sa prvé kusy mali dostať v októbri tohto roku. Oficiálnu cenu zatiaľ nepoznáme. Predpokladáme však cenovku od približne 45 000 eur pre úžitkovú verziu a 55 000 eur pre lepšie vybavený osobný model.

Obrázky

Tagy

Pokračovať v čítaní