Autosuv.sk

Ostatné

Nová Škoda Fabia je väčšia, modernejšia a dostala silnejší štvorvalec

Fabia vďaka novšej platforme a motoru 1,5 TSI dorovnáva koncernových súrodencov. Výrazne si polepšila v oblasti vnútorného priestoru.
Nová Škoda Fabia je väčšia, modernejšia a dostala silnejší štvorvalec

Škoda predstavila v poradí štvrtú generáciu svojho modelu Fabia. V porovnaní s predchodcom je o takmer 11 cm dlhšia, chváli sa najväčším kufrom (380 l) v rámci triedy a podľa Škody má aj najnižší súčiniteľ odporu vzduchu (Cx 0,28) v triede.

Dizajn Fabie sa zmenil, ale stále v nej vidíme blízkeho príbuzného dosluhujúceho modelu. Vynovená je najmä predná časť s novou maskou. Kapota smerom dopredu výrazne klesá. Pri pohľade na bok je najvýraznejším prvkom prelis v spodnej časti, ktorý má tesne za predným kolesom tvar trojuholníka. Dizajnéri sa pri jeho návrhu inšpirovali českou zástavou.

Interiér

Interiér je vďaka novšej platforme priestrannejší, ale aj modernejší. Viac miesta si užije hlavne posádka vzadu. Po prvýkrát dostala Fabia digitálny (príplatkový) prístrojový panel s uhlopriečkou 10,25-palca. Displej infotainmentu s uhlopriečkou 9,2-palca je o niečo menší. Vo vnútri nechýbajú dekoračné lišty a predná časť palubnej dosky je čalúnená látkou s kontrastným prešívaním. Novým prvkom sú guľaté výduchy klimatizácie v rohoch palubnej dosky.

"Simply Clever" riešenia sú pre Škodu povinnou jazdou. Fabia dostala až 43 takýchto chytrých riešení. Päť z nich je úplne nových a nemá ich žiadna iná Škoda. V stredovej konzole pribudol držiak na kreditnú kartu a parkovací lístok, a aj gumička na perá. Medzi prednými sedadlami sa nachádza demontovateľný držiak na nápoje.

Vzadu za stredovým tunelom pribudol nový odkladací priestor, ktorý je možno odmontovať. V kufri je novinkou pružný odkladací box a posledným piatym prvkom je slnečná clona panoramatickej strechy, ktorú možno odmontovať a uložiť pod kryt batožinového priestoru.

Motory a cena

Pri pohľade na motorizácie sme sa nedočkali výraznejšej novinky. Výnimkou je akurát štvorvalec 1,5 TSI s výkonom 110 kW, ktorý rozšíril ponuku. Fabia tým dorovnáva koncernových súrodencov. Ostatné motory prešli menším vylepšením a patria do novej generácie Evo. Zmeny boli skôr zamerané na splnenie prísnejších emisných noriem.

V prípade slabších MPI motorov došlo aj k miernemu nárastu výkonu o 4 kW. Výkon pohonných jednotiek sa pohybuje od 59 kW do 110 kW. Spolupracujú s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou, alebo so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. K dispozícii je aj 7-stupňová dvojspojková prevodovka. Za príplatok môže mať Fabia väčšiu nádrž s objemom 50 l, čím vzrastie jej dojazd až k hranici 900 km.

Slovenský cenník Fabie nepoznáme, ale cena základnej verzie by sa mala dostať pod hranicu 14 000 eur.

Obrázky

Tagy

Pokračovať v čítaní