Autosuv.sk

Ostatné

Nové batérie umožnia BMW dojazd 1 000 km

Šiesta generácia batérií BMW sa dostane do áut v roku 2025. Podľa predstaviteľov značky nebude problém prekonať hranicu 1 000 km na jedno nabitie, ale považujú to už za zbytočné.
Nové batérie umožnia BMW dojazd 1 000 km

Od roku 2025 plánuje BMW priniesť na trh nové elektromobily, ktoré označuje pojmom Neue Klasse. Zásadnou zmenou, ktorú prinesú, bude nová generácia batérií. Bavorský výrobca prvýkrát použije okrúhle články batérií.

Nové okrúhle články BMW majú štandardný priemer 46 milimetrov a dve rôzne výšky. V porovnaní s prizmatickými článkami piatej generácie článkov batérií BMW je obsah niklu v okrúhlych článkoch BMW šiestej generácie vyšší na katódovej strane, zatiaľ čo obsah kobaltu je znížený. Na strane anódy sa zvýši obsah kremíka. V dôsledku toho sa objemová hustota energie článku zlepší o viac ako 20 percent.

"Novo vyvinutá šiesta generácia našich lítium-iónových článkov prinesie obrovský skok v technológii, ktorá zvýši hustotu energie o viac ako 20 percent, zvýši rýchlosť nabíjania až o 30 percent a zvýši dojazd až o 30 percent," tvrdí Frank Weber, člen predstavenstva spoločnosti BMW AG zodpovednému za vývoj. "Zároveň znižujeme emisie CO2 z výroby článkov až o 60 percent. Toto sú veľké kroky pre trvalú udržateľnosť a pritom aj výhody pre zákazníkov."

Model iX je v súčasnosti vlakovou loďou elektromobilov BMW.

Zdá sa, že BMW s novou generáciou batérií pomaly mieri k dojazdu 1 000 km. Podľa slov Thomasa Albrechta, šéfa BMW Efficient Dynamics, by dojazd 1 000 km nebol problém. "Batérie Gen6 nám poskytnú o 30 % alebo viac dojazdu ako naša súčasná Gen5, ale neprejdeme viac ako 1 000 km [620 míľ], aj keď môžeme. Nemyslíme si, že taký dlhý dosah je potrebný," povedal Albrecht pre britský Autocar.

Systém batérií hrá v štruktúre karosérie NEUE KLASSE kľúčovú úlohu. V závislosti od modelu sa dá flexibilne integrovať do inštalačného priestoru, aby sa ušetrilo miesto. Výška modulu s článkami sa tak zníži.

Batéria, pohon a technológia nabíjania v NEUE KLASSE budú mať napätie 800 voltov. Okrem iného sa tým optimalizuje spôsob dodávania energie z jednosmerných vysokovýkonných nabíjacích staníc, ktoré dokážu dosiahnuť oveľa vyššiu nabíjaciu kapacitu s prúdom až 500 ampérov – čím sa skráti čas potrebný na nabitie vozidla z 10 na 80 percent až o 30 percent.

Tagy

Pokračovať v čítaní