Autosuv.sk

Ostatné

Nový, elektricky vyhrievaný katalyzátor pomôže nafťákom splniť Euro 7

Nová technológia je určená pre mild hybridné naftové motory. Zníži emisie najmä v meste, kde sa má naftový motor problém zohriať na ideálnu teplotu.
Nový, elektricky vyhrievaný katalyzátor pomôže nafťákom splniť Euro 7

Nová technológia je určená pre mild hybridné naftové motory. Zníži emisie najmä v meste, kde sa má naftový motor problém zohriať na ideálnu teplotu.

Spoločnosť Vitesco Technologies asi verejnosti nie je známa. Vo svete automobilového priemyslu sme ju do septembra 2019 mohli poznať ako divíziu motorov spoločnosti Continental, odkiaľ bola po tomto termíne vyčlenená. Vitesco Technologies sa zameriava najmä na elektrifikovaný pohon, ale aj na úpravu výfukových plynov. Práve v súvislosti s úpravou výfukových plynov sa spája jej najnovší obchodný úspech. Spoločnosti sa podarilo uzatvoriť multimiliónový kontrakt na dodávku novovyvinutého produktu - elektricky ohrievaného katalyzátora. S jeho sériovým nasadením sa začne v roku 2022. Využívať ho budú vany nemenovanej európskej automobilky. Nový, elektricky ohrievaný katalyzátor pomôže pri plnení nových prísnejších emisných noriem Euro 7. Využívať sa bude v naftových vozidlách s mild hybridnou technológiou. Malý generátor získa pri rekuperácii dosť energie pre chod elektricky vyhrievaného katalyzátora. 

Pri dnešnej vysokej účinnosti má naftový motor problém so zohrievaním sa v meste, zvlášť pri jazde v kolónach. Práve v tejto situácii majú dnešné katalyzátory problém s efektivitou čistenia výfukových plynov. Najlepšie pracujú v ideálnom rozmedzí teplôt po správnom zahriatí motora. Mimo tohto teplotného okna ich účinnosť výrazne klesá. Práve v tejto situácii má pomôcť vyhrievanie s výkonom 4 kW. Výsledkom použitia vyhrievaného katalyzátora je pokles emisií oxidov dusíka NOx o 40 % a CO2 o 3 % podľa meraní cyklom WLTP. Pri extrémne pomalom cykle s názvom Doprava v Londýne (Traffic for London) prináša vyhrievaný katalyzátor ešte výraznejšie zníženie emisií NOx o 62 % v porovnaní s dnešným riešením. Celková účinnosť úpravy výfukových plynov tak stúpla na 97 %.

Tagy

Pokračovať v čítaní