Autosuv.sk

Ostatné

Nový Renault Captur príde aj ako plug in hybrid

Captur ostal verný svojmu dizajnu, ponúka však modernejšiu techniku a plug in hybridnú jednotku.
Nový Renault Captur príde aj ako plug in hybrid

Captur ostal verný svojmu dizajnu, ponúka však modernejšiu techniku a plug in hybridnú jednotku.

Druhá generácia Renaultu Captur sa začne predávať už túto jeseň. Na autosalóne vo Frankfurte má svoju výstavnú premiéru a nesie sa v rovnakom štýle ako predchodca. Z pohľadu dizajnu môžeme hovoriť o evolúcii, neplatí to však úplne o technike. Renault Captur je postavený na novej platforme CMF-B, rovnako ako Clio, či nový Nissan Juke.

Výhodou platformy je, že bola od začiatku vyvíjaná s dôrazom na budúcu elektrifikáciu vozidiel. Captur tak dostane nielen tradičné naftové a benzínové motory s výkonom v rozmedzí 100 až 155 k, ale aj plug in hybridnú jednotku. Jej základ tvorí benzínový motor s objemom 1,6 l a dva elektromotory. S najväčšou pravdepodobnosťou sa plug-in hybrid stane najsilnejšou pohonnou jednotkou v ponuke, konkrétne parametre sme sa však nedozvedeli. Viac vieme o batérii, ktorá má kapacitu 9,8 kWh a na jedno nabitie umožňuje prejsť v čisto elektrickom režime 45 km. Maximálna "elektrická" rýchlosť je obmedzená na 135 km/h. Renault sa nezabudol pochváliť, že pri vývoji hybridu využil skúsenosti z Formuly 1. Z prevodoviek budú na výber 5-stupňový a 6-stupňový manuál a doplní ich 7-stupňová dvojspojková prevodovka EDC. O pohone všetkých kolies sa Renault nezmieňuje a očakávame, že Captur bude dostupný výlučne s pohonom prednej nápravy.

Renault Captur (22 obrázkov v galérii)

Veľkostne má nový Captur v porovnaní s predchodcom navrch. Je o 110 mm dlhší, čo sa prejavilo najmä nárastom objemu kufra o 81 l na celkovú hodnotu 536 l. O 17 mm viac miesta pre nohy majú pasažieri vzadu. Zadná lavica je navyše posúvateľná, čo zvyšuje variabilitu priestoru. Zatiaľ, čo zvonku ostal Captur sám sebou, vo vnútri sa udiali o niečo výraznejšie zmeny. Multimediálny systém Easy Link je inšpirovaný modernými telefónmi a využíva 9,3-palcovú dotykovú obrazovku. Kompatibilný je s Android Auto, aj s Apple CarPlay. Klasické budíky nahradil TFT displej, dostupný v dvoch veľkostiach, buď 7 alebo 10-palcový. V krátkom čase by sme sa mali dozvedieť aj cenu modelu, keďže s predajom sa začne každú chvíľu.

Tagy

Pokračovať v čítaní