Autosuv.sk

Ostatné

Opel odhalil športovo ladenú Corsu GSi

Nový Opel Corsa GSi sa vzhľadom od Corsy OPC nelíši, výkonnostne sa však zrejme zaradí pod OPC.
Opel odhalil športovo ladenú Corsu GSi

Nový Opel Corsa GSi sa vzhľadom od Corsy OPC nelíši, výkonnostne sa však zrejme zaradí pod OPC.

V roku 1993 použil Opel označenie GSi pre model Corsa. Len pre zaujímavosť parametre športovo ladeného modelu zo začiatku deväťdesiatych rokov za veľa z dnešného pohľadu nestáli. Benzínový motor s objemom 1,6 l ponúkal výkon 78 kW pri 6000 otáčkach. V danej dobe išlo o slušný výkon pre malé auto, veď Corsa GSi 1,6 16v sa prehupla cez magickú hranicu 100 koní. Zrýchlenie na 100 km/h zvládla pod desať sekúnd. Maximálna rýchlosť sa šplhala k 195 km/h. Teraz sa označenie GSi bude opäť spájať aj s modelom Corsa. 

Opel Corsa GSi 1993
Opel Corsa GSi 1993 Foto:Opel

Opel pomaly končí s doterajším označením OPC, používaným pre športové autá a nahradzuje ho modelmi GSi. Vozidlá s nápisom GSi sú o niečo civilnejšie a lepšie pre používanie na každý deň. Potvrdilo sa to už v prípade Insignie GSi. Nová Corsa GSi si však od súčasnej Corsy OPC požičia podvozok aj brzdy s červenými strmeňmi. GSi si zachová aj športový dizajn. 

Dostane trojdverovú karosériu, veľkú prednú masku, ktorej výplň má pripomínať včelie plásty, spätné zrkadlá z uhlíkových vlákien, chrómové doplnky a chýbať nemôže ani chrómová koncovka výfuku. Vonkajší vzhľad auta je známy, ale Opel zatiaľ nič neprezradil o pohonnej jednotke. Insignia pri prechode z verzie OPC na GSi stratila na výkone. Corsa GSi asi výkon 152 kW nezdedí, vzhľad v porovnaní s OPC pritom ostal takmer rovnaký. Otázne je, či Corsa bude ponúkať súčasne verziu GSi aj OPC. Ak áno, tak potom sa GSi určite výkonom zaradí pod OPC a dostane slabší motor. Naznačuje to aj pohľad na auto zozadu. Zatiaľ čo OPC má dve poriadne koncovky výfuku, GSi sa pýši len jednou nenápadnou rúrkou, ktorá asi veľa hrmotu na cestách nespraví.

Tagy

Pokračovať v čítaní