Autosuv.sk

Ostatné

Porsche znovu vyrobilo 20 rokov starý model. Vydražilo ho za 2,7 milióna

Porsche 911 z roku 1998 je výsledkom jeden a pol ročnej práce oddelenia Porsche Classic. Svojou zlatožltou metalízou odkazuje na súčasné Porsche 911 Turbo S Exclusive.
Porsche znovu vyrobilo 20 rokov starý model. Vydražilo ho za 2,7 milióna

Porsche 911 z roku 1998 je výsledkom jeden a pol ročnej práce oddelenia Porsche Classic. Svojou zlatožltou metalízou odkazuje na súčasné Porsche 911 Turbo S Exclusive.

Oddelenie Porsche Classic, ktoré sa venuje stavbe a reštaurovaniu historických modelov značky, mesiace tajilo, čo sa odohráva v jeho garážach. Dnes už je známe, čo sa skrývalo za názvom Classic Project Gold. Porsche znovu vyrobilo model, ktorý sa nevyrába už 20 rokov. Pri stavbe Porsche 911 z roku 1998 využili technici originálnu zachovanú karosériu a originálne náhradné diely. Ide o posledný model 911 Turbo so vzduchom chladeným motorom. Už na prvý pohľad tento jedinečný kus zaujme zlatožltou metalízou. Detaily v rovnakej farbe nájdeme aj na čiernych diskoch, ktoré sú kontrastným prvkom k svietivej karosérii. V interiéri je zlatožltej farby výrazne menej a slúži len na oživenie čiernych častí. Prešívanie v tejto farbe nájdeme na volante, palubnej doske aj sedadlách. Vnútorné prahy zas zdobí zlatožltý nápis "Classic Series". Celé prevedenie interiéru aj exteriéru zodpovedá modernému modelu 911 Turbo S Exclusive 2018. Názov Exclusive nie je len prázdnou marketingovou frázou, Porsche z neho vyrobilo len 500 kusov.

Porsche Project Gold (16 obrázkov v galérii)

O pohon sa stará plochý twin-turbo motor s objemom 3,6 l, ktorý dosahuje výkon 450 k. Rovnaké parametre mala aj verzia 911 Turbo S, z ktorej sa pred 20-timi rokmi vyrobilo iba 345 kusov. Celá stavba "nového" vozidla zabrala tímu Porsche Classic približne rok a pol. Pri skladaní modelu načrelo Porsche do svojich zásob, v ktorých má približne 6 500 originálnych dielov pre generáciu 993 (1995-1998). Z vlastných zdrojov pochádza manuálna prevodovka a aj pohon všetkých kolies. Výsledok však jednoznačne stál za to. Dokazuje to aj aukcia v Porsche Experience Centre Atlanta (USA). Vyvolávacia cena 154 473 eur zodpovedá sume, ktorú si Porsche pýtalo za 911 Turbo S v roku 1998. Najvyššia ponuka nakoniec dosiahla úroveň 2 743 500 eur a väčšina z tejto sumy poputovala na konto neziskovej organizácie Ferry Porsche Foundation. Z nového vozidla sa môže tešiť len jeden, ale celý projekt priniesol menší benefit aj pre všetkých majiteľov Porsche 911 generácie 993. Porsche totiž začalo na ich vozidlá ponúkať hliníkové veko nádrže a čiernu koncovku výfuku, ktorú použilo na vydraženom vozidle.

Tagy

Pokračovať v čítaní