
Súčasťou koncernu Stellantis je okrem množstva automobilových značiek aj divízia SUSTAINera, ktorá sa zameriava na obehové hospodárstvo. V rámci neho sa použité, ale funkčné diely dostávajú opäť do vozidiel a v prípade potreby sú predtým opravené.
Projekt obehového hospodárstva 4R odštartoval už v roku 2022 a viac o ňom si prečítajte TU! Obehové hospodárstvo je dôležité hlavne pri batériách. Po oprave sa môžu opäť využiť vo vozidlách ako náhradný diel, alebo sa recyklujú a opäť sa z nich získavajú drahé kovy.
Treťou možnosťou je použitie batérií na uskladnenie prebytočnej energie. Jeden zo spôsobov využitia testuje Stellantis v spolupráci s ďalšími partnermi na letisku Fiumicino v Ríme od roku 2022.
Na letisku bolo nainštalovaných 78 použitých batérií s kapacitou 50 kWh a spolu majú kapacitu 3,9 MWh. Batérie sú vložené do pokročilého úložného systému BESS (Battery Energy Storage System) od spoločnosti Enel s kapacitou 10 MWh, ktorý je kombinovaný s fotovoltickým systémom ADR Solar Farm s výkonom 31 GWh.
Toto riešenie má prispieť k uhlíkovej neutralite letiska a znížiť jeho emisie o 16 000 t CO2 v priebehu 10 rokov.