Autosuv.sk

Ostatné

Pozrite si nový Mercedes G vo veľkej galérii

Nový Mercedes G nevybočuje zo svojho doterajšieho smerovania. Mieri na rôzne typy zákazníkov. Zapôsobí na milovníkov off-roadu a aj na ľudí zameraných na luxus.
Pozrite si nový Mercedes G vo veľkej galérii

Nový Mercedes G nevybočuje zo svojho doterajšieho smerovania. Mieri na rôzne typy zákazníkov. Zapôsobí na milovníkov off-roadu a aj na ľudí zameraných na luxus.

Názov trieda G sa oficiálne začal používať až v roku 1993, ale história Mercedesu G siaha oveľa ďalej. Na trh bol uvedený v roku 1979 a stal sa ikonou. V lete minulého roka vyrobila nemecká automobilka Mercedes G 500 s poradovým číslom 300-tisíc. My sa teraz prostredníctvom fotogalérie vraciame ešte k predstaveniu novej triedy G. Stalo sa tak pred pár dňami na prebiehajúcom autosalóne v Detroite. 

Ak niekto čakal výraznú zmenu dizajnu, tak čakal zbytočne. Trieda G si zachováva rovnaký charakter už desaťročia. Inak tomu nie je ani teraz. Automobilka zvýšila tuhosť vozidla a spoje medzi podvozkom a hnacím ústrojenstvom s rebrinovým rámom. Nechýbajú ani asistenčné systémy, ktoré sú podmienkou úspechu v nárazových testoch. Modernejší pohľad, ale stále s nádychom klasiky, priniesol interiér. Modernu prináša najmä dvojica 12,3 palcových displejov. Grafika na jednom z nich zobrazuje klasické veľké “analógové budíky“. Komu sa však takýto štýl nepáči, môže si objednať triedu G aj bez digitálnych displejov s konvenčným prístrojovým panelom.

Mercedes G
Mercedes

V teréne ostáva novinka skutočným Géčkom. Aspoň tak ho opisuje automobilka, odvolávajúc sa na rebrinový rám a trojicu 100% uzávierok diferenciálu. Chýbať nemôže ani redukovaná prevodovka pre pomalú jazdu v teréne. Okrem tradičných režimov jazdy Komfort, Eco a Šport je k dispozícii aj novinka režim G. Ten sa aktivuje automaticky, ak je aktivovaná aspoň jedna z troch uzávierok diferenciálu, alebo vodič zaradí pomalý prevod redukčnej prevodovky. V režime G sa upraví tlmenie podvozka, riadenie, prevodovka a aj reakcie plynového pedálu. Po aktivovaní režimu sa na displeji rozsvieti malý symbol G.

Mercedes G
Mercedes

Novinkou z hľadiska techniky je automatická prevodovka 9G-Tronic. Poznáme ju z ďalších modelov značky. V tomto prípade bola upravená špeciálne pre potreby terénnej ikony. V novom G 500 zabezpečuje pohon výkonný 4,0-litrový benzínový motor V8. Nové biturbo vyvinie výkon 310 kW (422 k) a maximálny krútiaci moment 610 newtonmetrov pri otáčkach 2 000 až 4 750 ot./min. Mercedes G podľa všetkého nevybočuje zo svojho doterajšieho smerovania. Mieri na rôzne typy zákazníkov. Zapôsobí na milovníkov off-roadu a aj na ľudí zameraných na luxus.

zdroj: Mercedes

Tagy

Pokračovať v čítaní