Autosuv.sk

Ostatné

PRVÁ JAZDA: Renault Koleos predefinoval pojem luxus vo svojej triede

Renault Koleos vo svojej novej generácií zlepšil jazdné vlastnosti a povýšil automobilku svojou luxusnou výbavou
PRVÁ JAZDA: Renault Koleos predefinoval pojem luxus vo svojej triede

Aj keď bol nový Koleos predstavený už minulý rok v Pekingu, na slovenské cesty sa dostáva až teraz. Stratégiou Renaultu bolo modernizovať celý modelový rad postupne od najmenších modelov po tie najväčšie. Koleos by teda mal byť akýmsi zakončujúcim tónom symfónie. Svoju zodpovednú úlohu zvláda perfektne.

Za posledné roky zaznamenáva v Európe D segment obrovský nárast. Medzi väčšími autami naberá na popularite architektúra SUV a Renault sa rozhodol nezaháľať. O Koleose, ktorý je väčším bratom Kadjaru, automobilka otvorene hovorí ako o automobile, ktorý by mal byť luxusom veľmi podobný Talismanu. Napokon, tieto autá sa navrhovali súčasne a majú veľa spoločných čŕt.

Prvá jazda s Renaultom Koleos (19 obrázkov v galérii)

Na SUV je vidno rukopis nového modelového radu Renault už na prvý pohľad. Okrem obrieho predného znaku nechýbajú ani typické LED svetlá vpredu i vzadu. Línie sú veľmi dynamické a plynulé. Prechádzajú cez celé auto od prednej masky až po zadné dvere. Spolu s mohutnou maskou a svetlami dopĺňajú pocit veľkosti aj 19 palcové disky.

Renault Koleos
Dejvo

Okrem emočnej stránky automobilu je skvelo prepracovaná aj tá praktická. Automobil má krátke previsy, a tak nezlyhá ani v menšom teréne. Aj keď je len o 4 cm dlhší, do kufra sa zmestí skoro o štyridsať litrov viac ako pri jeho konkurentovi v triede, Audi Q5. Po sklopení zadných sedadiel sa rozdiel vyšplhá dokonca až na 240 litrov v prospech Francúza. Vtedy má dokonca navrch aj nad Range Roverom Sport. Napriek tomu, že ten je takmer o 20 centimetrov dlhší.

Na interiéri si Renault tradične nechal záležať. Elektronické systémy komfortu tu nechýbajú a vynovený R-Link 2 funguje spoľahlivo. Môžete cez neho robiť nielen veci, na ktoré ste zvyknutí, ale napríklad aj ovládať podsvietenie auta, výzor displeja infotainmentu a aj budíkov vodiča. Samotný stredový displej je orámovaný čiernym lesklým plastom, na ktorom je bohužiaľ vidieť odtlačky. Celý výzor ale vďaka nemu pôsobí veľmi moderne a lesklé plasty sú in. Pri výbave Initiale Paris dostanete dokonca kožené sedadlá s vyhrievaním a chladením. Tým je vybavený aj stojan na poháre. Ak máte v aute zapnutú klímu, chladí sa vám aj nápoj. Jediným nedostatkom je, že stojan je priamo závislý na klimatizácií. Ak teda klímujete, neviete nastaviť, aby stojan vyhrieval. Samozrejmosťou luxusnejších stupňov výbavy francúzskej automobilky sú aj 3D parkovacie senzory, cúvacia kamera, parkovací asistent a rad bezpečnostných systémov.

Renault Koleos
Dejvo

Keď príde reč na jazdné vlastnosti, treba priznať, že motory nepatria medzi najdynamickejšie. Na vine je predovšetkým automatická prevodovka. Tá vzhľadom na váhu auta neumožňuje prudké rozbehy a vytrhávanie asfaltu. Keďže absentuje aj športový režim, nič s tým neurobíte a nedostatky tejto prevodovky jednoducho musíte akceptovať. To je ale iba jeden uhol pohľadu. Prevodovka vraj bola takto vyladená práve preto, aby poskytovala lepšie vlastnosti pri jazde v teréne. Automobil vybavený 4x4 zaberá veľmi pekne aj do prašného strmého kopca a bez akéhokoľvek zaváhania ide aj na bežných pneumatikách. Na ceste sa nesie sebavedomo a jazda je príjemná aj vo vyšších rýchlostiach. Nie je prítomný žiaden nadmerný hluk a podvozok na pomery SUV takmer vôbec nepláva. Pocit istoty máte v aute na ceste aj mimo nej.

Renault Koleos
Dejvo

Okrem nových technológií z oblasti komfortu a bezpečnosti bude automobilka na Slovensku ponúkať celkovo dva motory. Menší stokilowattový agregát bude s manuálnou prevodovkou a ten 130 kilowattový si budete môcť kúpiť aj s automatom. Obe motorizácie sú naftové a tá najlacnejšia začína už od 26 490 eur.

V ťažkom teréne sa na Koleos pozrel aj Rasťo Chvála, ktorého video tiež nájdete na auto.sk.

Tagy

Pokračovať v čítaní