Autosuv.sk

Ostatné

Prvé elektrické N-ko od Hyundaiu má slovenskú cenu

Nový Ioniq 5 N prichádza na Slovensko v jedinej, ale najvyššej výbave N Performance.
Prvé elektrické N-ko od Hyundaiu má slovenskú cenu

Ioniq 5 N, prvý vysokovýkonný čisto elektrický model N z dielne Hyundai, je na Slovensku v predaji. V jedinej, ale najvyššej výbave N Performance ponúka toto vozidlo s 84 kWh akumulátorom pohon 4x4, výkon 478 kW (650k), maximálnu rýchlosť 260 km/h, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 3,4 sekundy a množstvo unikátnych N technológií a funkcií.

Ioniq 5 N prichádza so športovo ladeným dizajnom a charakteristickými dizajnovými prvkami, ktoré sú typické pre ostré modely N. Prednej časti dominuje športový nárazník so 4 aktívnymi klapkami pre efektívnejšie chladenie a lepšie aerodynamické vlastnosti. Predné prívody vzduchu sa zase starajú o účinnejšie chladenie bŕzd. Charakteristická červená linka, ktorú poznáme zo všetkých modelov N, sa v prípade Ioniq-u 5 N tiahne pozdĺž celého vozidla. Bočné prahy a lemy blatníkov sú lakované pre zjednotený farebný dojem z karosérie.

Zadný športový nárazník dopĺňa integrovaný difúzor a športový spojler pre optimalizovaný prietok vzduchu. Pod 21" kovanými zliatinovými diskami kolies s pneumatikami Pirelli P Zero v rozmere 275/35 R21 nájdeme predné štvorpiestové strmene s priemerom kotúča 400mm na prednej náprave a 360mm na zadnej náprave. Brzdové strmene sú vyhotovené v oranžovej farbe s logom N.

Primárnu brzdnú silu zabezpečuje rekuperačné brzdenie z motorov, hydraulické brzdy v prípade potreby poskytujú dodatočnú brzdnú silu. Inžinieri Hyundai N navrhli tento jedinečný brzdový systém špeciálne pre model Ioniq 5 N, ktorý ponúka spomaľovaciu silu až 0,6 G – jednu z najvyšších v odvetví – len prostredníctvom rekuperačného brzdenia, ktoré zostáva zapojené aj pri aktivácii ABS s maximálnou brzdnou silou 0,2 G.

Interiér

Interiér novinky vychádza primárne z bežného Ioniq-u 5, avšak aj tu nájdeme dedikované N prvky. Tzv. "škrupinové" sedačky vpredu sú odľahčené, manuálne nastaviteľné a potiahnuté sú kombináciou pravej kože a alcantara. Zdobí ich aj osvetlené logo N. Vyhrievanie je k dispozícii na všetkých sedadlách, novinkou je však ventilácia predných.

Športovým sedadlám sekunduje trojramenný športový volant čalúnený perforovanou kožou s ovládačmi režimu jazdy a voličom funkcie N Grin Boost (NGB). Nový IONIQ 5 N má pevnú stredovú konzolu s posuvnou lakťovou opierkou a bočnými opierkami pre nohy pre lepšie držanie tela v ostrých zákrutách.

Výkon a dojazd

Kombinovaný výkon v režime NGB narástol na 478 kW (650 k), vďaka ktorému IONIQ 5 N zrýchli z 0 na 100 km/h za 3,4 sekundy a krútiaci moment sa zastaví na hodnote 770Nm. Kapacita batérie sa zvýšila zo 77,4 kWh na 84 kWh, čo zaručuje dojazd na jedno nabitie podľa metodiky WLTP až 448 km. Tak ako v prípade bežného modelu IONIQ 5 trvá vďaka 800 V architektúre ultra-rýchle nabíjanie z 10% na 80% kapacity batérie iba 18 minút.

Použitie elektronického samosvorného diferenciálu (e-LSD) na zadnej náprave umožňuje efektívnejšie rozdeľovať hnaciu silu medzi ľavé a pravé koleso. Novinkou je systém elektronicky riadených tlmičov, ktoré prešli vylepšením a ponúkajú okamžitú odozvu. Zosilnený stĺpik riadenia poskytuje vyššiu tuhosť a lepšiu odozvu riadenia.

Cena modelu Ioniq 5 N vo výbave N Performance začína na 75 490 eur. Záujemcovia si môžu priplatiť už len za panoramatické strešné okno (1 200 eur) a príplatkový farebný lak (760 eur), resp. príplatkový matný lak (1 090 eur).

Prvé kusy sa na slovenských cestách objavia na jar roku 2024, avšak objednávky prijíma Hyundai už dnes.

Obrázky

Tagy

Pokračovať v čítaní