Autosuv.sk

Ostatné

Renault vyvíja obojsmernú nabíjačku, ktorá zníži straty o tretinu

Pri nabíjaní dochádza k stratám energie. Nová nabíjačka od Renaultu ich má znížiť o 30 %.
Renault vyvíja obojsmernú nabíjačku, ktorá zníži straty o tretinu

Výskumné a vývojové tímy CEA a Renault spojili svoje znalosti v oblasti palubnej výkonovej elektroniky a najmä v oblasti polovodičových materiálov so širokým pásmovým odstupom, napríklad nitrid gália (GaN) alebo karbid kremíka (SiC). Dôvodom je vývoj novej obojsmernej nabíjačky pre elektromobily.

Výsledkom je, že nová architektúra založená na širokopásmových polovodičových materiáloch umožňuje znížiť straty energie o 30 % počas konverzie a o rovnakú hodnotu znížiť zahrievanie, čím uľahčuje chladenie nabíjačky.

Práca inžinierov na optimalizácii aktívnych (polovodičov) a pasívnych komponentov (kondenzátory a vinuté indukčné súčiastky) navyše umožnila zníženie veľkosti nabíjačky a nákladov na jej výrobu.

Táto nová architektúra meniča ponúka nabíjací výkon 22 kW v trojfázovom režime, čo umožňuje rýchlejšie nabíjanie vozidla a zároveň zabezpečuje odolnosť batérie. Umožňuje tiež obojsmerné nabíjanie, takže energia uložená v batérii sa môže vrátiť do siete alebo použiť na zásobovanie energetických potrieb autonómneho domu za predpokladu, že dom je vybavený obojsmerným meračom. Riešenie je kompatibilné s normami elektromagnetickej kompatibility (EMC) sietí a automobilu.

Budúca generácia V2G (vehicle to grid) nabíjačiek bude nasadené do konca desaťročia. "Tento projekt s CEA prekonal naše očakávania tým, že potvrdil schopnosť dosiahnuť očakávaný výkon z hľadiska účinnosti a kompaktnosti. Otvára silné vyhliadky pre výkonovú elektroniku, ktorá je skutočnou výzvou pre elektromobily a čo najlepšie využitie kapacity batérií. Vďaka obojsmernému nabíjaniu vozidlo slúži elektrickej sieti a umožňuje koncovému spotrebiteľovi znížiť náklady na energiu,“ komentoval projekt, Jean-François Salessy, viceprezident Advanced Engineering v Renaulte.

Tagy

Pokračovať v čítaní