Autosuv.sk

Ostatné

Sedem malých SUV prešlo nárazovými testami, americký Ford Kuga sklamal

Po problémoch v minulých testoch zvýšil Ford pevnosť modelu Escape. Rovnaký nárazový test na druhej strane auta ukázal, že spevnenie sa týkalo iba šoférovej strany.
Sedem malých SUV prešlo nárazovými testami, americký Ford Kuga sklamal

Americká organizácia IIHS, zaoberajúca sa bezpečnosťou áut, si posvietila na sedem SUV - BMW X1, Mitsubishi Outlander, Chevrolet Equinox, GMC Terrain, Jeep Compass, Mitsubishi Outlander Sport a Ford Escape (európsku verziu poznáme pod názvom Kuga). Päť zo siedmich malých SUV prešlo nárazovým testom s malým prekrytím na strane spolujazdca s dobrým hodnotením. Podobný náraz nastane v praxi napríklad, keď vozidlo trafí krajom prednej časti stĺp, alebo strom. Z hľadiska ochrany posádky ide o nebezpečnú nehodu. Celý náraz musia absorbovať deformačné zóny na malej časti auta. 

Konštrukcia auta dostáva v tomto prípade poriadne zabrať. Svedčí o tom aj fakt, že ani jedno z testovaných áut v hodnotení konštrukcie nedostalo najvyššiu známku "Dobrý". Jedinými zástupcami malých SUV, ktoré majú najvyššiu známku v hodnotení konštrukcie ostáva Honda CR-V a Mazda CX-5, ktoré boli testované už skôr. Najlepšie v teste obstálo BMW X1, ktoré získalo najvyššiu známku vo všetkých kategóriách s výnimkou hodnotenia konštrukcie, za ktorú dostalo známku "Akceptovateľné". 

Na poslednom mieste skončil Ford Escape s najhoršou možnou známkou "Slabý". Dôvodov k takémuto hodnoteniu bolo niekoľko. Konštrukcia auta bola pri náraze tak porušená, že došlo k narušeniu priestoru v kabíne. Následkom by v reálnom svete bolo pravdepodobne zranenie v oblasti boku a stehna. Problémom bolo aj nevystrelenie bočného airbagu, rovnaký nedostatok bol zaznamenaný aj v prípade Mitsubishi Outlander Sport. Výsledkom u oboch je znížené hodnotenie v kategórii "Kinematika a priestor pasažiera". Hrozbou pre pasažiera, sediaceho vpredu, je v tomto prípade náraz hlavy o konštrukciu auta alebo vonkajší objekt. 

Najhoršie na celom teste je však úplne iná vec. Niektoré automobilky sa zjavne prispôsobujú podmienkam laboratórnych testov. V minulosti bol takýto test vykonávaný iba na šoférovej strane. Ford na základe minulých testov zosilnil konštrukciu na vozidlách modelového roku 2017, ale iba na šoférovej strane. Za rovnaký nárazový test s malým prekrytím, vykonaný na šoférovej strane, tak dostal Ford Escape známku "Akceptovateľný" a nie "Slabý". "Rozdiely, ako tento, sú dôvodom nášho rozhodnutia hodnotiť stranu pasažiera v teste s malým prekrytím po tom, ako sme päť rokov hodnotili iba šoférovu stranu," povedala vývojová inžinierka organizácie IIHS, Becky Mueller.

Hodnotenie nárazového testu s malým prekrytím na strane pasažiera podľa IIHS

IIHS
Zdroj: IIHS

Známky od najlepšieho po najhoršie Dobrý (G); Akceptovateľný (A); Kritický (M); Slabý (P)
Hodnotenie jednotlivých kategórií: Celkové hodnotenie (Overall); Konštrukcia (Structure); Kinematika a priestor pasažiera (Passenger restraints & kinematics); Hlava a krk (Head & neck); Hruď (Chest); Bok a stehno (Hip & thigh); Spodná časť nohy a chodidlo (Lower leg & foot)

Tagy

Pokračovať v čítaní