Autosuv.sk

Ostatné

Šéf Mazdy Europe: Zákaz spaľovacích motorov je hanba politikov

Martijn ten Brink nebrojí proti elektrickým autám. Len sa mu nepáči, že politici neurčujú len cieľ (uhlíkovú neutralitu), ale aj spôsob akým ju dosiahnuť a zabíjajú tak vývoj a kreativitu.
Šéf Mazdy Europe: Zákaz spaľovacích motorov je hanba politikov

Šéf Mazdy v Európe, Martijn ten Brink, povedal pre portál Top Gear, čo si myslí o elektrickej ceste a zákaze spaľovacích motorov v Európe od roku 2035. V skratke môžeme povedať, že sa mu nepáči spôsob, akým sa európski politici rozhodli dosiahnuť bezemisnú budúcnosť. Okrem stanovenia cieľa, totiž stanovili aj spôsob, akým sa k nemu dopracovať, a tým zabíjajú vývoj a kreatívne riešenia. Vyjadrenia predstaviteľov automobiliek nechávame väčšinou bez komentára, tu si neodpustíme aspoň krátku vetu. S Martijnom ten Brinkom plne súhlasíme.

V úvode ten Brink zdôraznil, že korporátna odpoveď Mazdy je, že sú pripravení pre akúkoľvek legislatívu, ktorá príde. Ďalej už rozvíjal svoj osobný názor.

"Ale ja osobne považujem za mimoriadne ťažké pochopiť to. Nie preto, že by som nemal rád elektrické vozidlá, ale je škoda, že sme sa rozhodli pre technológiu a väčšina inovácií zvyčajne prichádza vtedy, keď si stanovíte cieľ, ale nepoviete inžinierom a vývojárom, ako sa k nemu dostať," vysvetlil ten Brink pre Top Gear.

"Mám problém s tým, že oni (politici) rozhodli, ako sa tam dostať. A to len elektricky. Naozaj sa chystáte zahodiť všetko ostatné? Dokonca aj veci, o ktorých ešte neviete, že existujú? Myslím si, že je to hanba politikov. To nie je ich práca. Ich úlohou je požadovať budúcnosť s nulovými emisiami, ale to ako sa tam dostanete, by malo závisieť od podnikavosti a kreativity,“ dodal ten Brink.

Situáciu prirovnáva k zjednoteniu nabíjacích káblov pre mobilné telefóny. Na jednej strane to hodnotí ako dobrý krok, ktorý zjednodušuje život užívateľov. Na druhej strane sa pýta, s akými ďalšími nápadmi môžu ľudia prísť, keď je stanovený len typ USB C.

"Japonci si tiež stanovili uhlíkovo neutrálne ciele, ale zahŕňajú určité biopalivá a zelený vodík a sú ochotní pozrieť sa na veci, ktoré sú nové, ale možno ešte nie sú domyslené. Tu (v Európe) každý prestane investovať do týchto oblastí, pretože to legislatíva nedovoľuje, a to je podľa mňa veľká chyba. Myslím si, že predávať od roku 2035 iba vozidlá s nulovými emisiami je v poriadku, ale že musia byť elektrické s batériami, je podľa mňa trochu škoda. Osobný názor."

Zdroj: Top Gear

Tagy

Pokračovať v čítaní