Autosuv.sk

Ostatné

Škoda Enyaq RS iV si "vydriftovala" dva svetové rekordy

Škoda vytvorila s SUV modelom Enyaq RS iV dva oficiálne svetové rekordy v drifte na ľade.
Škoda Enyaq RS iV si "vydriftovala" dva svetové rekordy

Prvý rekord, ktorý Škoda prekonala na jazere Stortjärnen, bol rekord v najdlhšom nepretržitom drifte automobilu na ľade. Richard Meaden s nedávno predstaveným SUV Enyaq RS iV vytvoril nový oficiálny rekord, v rámci ktorého udržal vozidlo v kontrolovanom sklze po dobu viac ako 15 minút, pričom prešiel 7,351 kilometra.

Meadenov drift prekonal predchádzajúci rekord s dĺžkou 6,231 km, ktorý bol stanovený v Číne v roku 2022. Prekonaním prvého rekordu stanovil Meaden s vozidlom Enyaq RS iV zároveň aj druhý rekord, a to v najdlhšom nepretržitom drifte na ľade s elektromobilom.

Pred pár rokmi sa podobným spôsobom ako teraz Škoda zviditeľnilo BMW, keď jeho model M5 prešiel na asfalte nepretržitým driftom vzdialenosť až 374 km. Bavorská značka okorenila rekord tým, že vozidlo počas driftu až 5-krát dotankovala. Video s tankovaním BMW za jazdy si pozrite TU!

Rekord Škody bol stanovený za prítomnosti komisára Guinnessovej knihy rekordov. Na mieste bol ako svedok aj medzinárodný porotca driftu David Kalaš. Mladoboleslavská automobilka dosiahla rekord na štvrtý deň po mnohých tréningových jazdách s rôznymi typmi pneumatík. Na dosiahnutie dokonalého driftu auto počas piatich dní pri teplotách pod bodom mrazu absolvovalo celkovo 18 hodín driftovania.

Enyaq RS iV počas 15 minút a 58 sekúnd rekordnej jazdy obišiel oválnu trať celkovo 39-krát, dosiahol maximálnu rýchlosť 48,69 km/h a v najpomalšom bode sa pohyboval rýchlosťou 31,64 km/h.

Štandardné sériové vozidlo určené na prelomenie rekordu bolo vybavené 20-palcovými kolesami z ľahkej zliatiny. Predné pneumatiky Däckproffsen 245/35 R20 (dodané spoločnosťou Michelin) použité na tejto akcii mali 600 hrotov s dĺžkou 5 mm, čo umožnilo na ľade s minimálnou priľnavosťou dosiahnuť lepšiu trakciu a ovládateľnosť.

Pneumatiky Nokian Hakkapelitta 255/45 R20 na zadných kolesách mali 300 hrotov s dĺžkou 2 mm umiestnených po celej ploche pneumatiky, čo sa na ľade s hrúbkou 40 cm ukázalo ako ideálna kombinácia.

Tagy

Pokračovať v čítaní