Škoda 1000 MBX patrí medzi najzaujímavejšie modely histórie značky. Krátko vyrábané kupé zo 60. rokov bolo symbolom elegancie a technického pokroku. Dvojica dizajnérov Škoda Auto – Antti Savio a David Stingl – reinterpretovala túto ikonu v duchu modernej éry. Ich cieľom nebolo vytvoriť repliku, ale preniesť ducha pôvodného MBX do dnešnej doby.
„Naša interpretácia je síce športovejšia, no stále má priateľský a elegantný vzhľad. Chcel som zachovať jemnú noblesu áut zo 60. a 70. rokov,“ hovorí Antti Savio.
Kupé, ktoré spája štýl, komfort a dobrodružstvo
Nová vízia 1000 MBX pôsobí ako elegantný crossover v štýle Modern Solid. Interiér je usporiadaný v konfigurácii 2+2 — predné sedadlá vytvárajú pohodlnú lavicu, zadné sú samostatné s výklopnými sedákmi inšpirovanými kinom. Dvere otvárané proti sebe uľahčujú nástup a vyklopením zadných sedákov vznikne veľký úložný priestor vhodný aj pre bicykel.
Inteligentné detaily a dizajn s dušou
Palubná doska pripomína presklený oválny tubus, do ktorého sa premieta obraz. Ovál sa opakuje na volante i hlavových opierkach, nadväzujúc na pôvodný prístrojový štít. Chrómované ozdoby boli nahradené minimalistickými grafickými prvkami s ambientným osvetlením.

Koncepcia počíta aj s vzduchovým odpružením, ktoré mení svetlú výšku vozidla — od športovo nízkej polohy až po vyššiu, ktorá zvládne poľné cesty a uľahčuje manipuláciu s nákladom.
Návrat ikonického modelu
Prvé nápady vznikali spontánne – Antti ich načrtol na kúsku papiera v bare. Projekt ďalej rozvíjali digitálne počas niekoľkých týždňov, pričom dbali na súlad s filozofiou značky Škoda a rešpekt k historickej predlohe.
Krátka história originálu
Originálna Škoda 1000 MBX bola uvedená v roku 1966 ako dvojdverové kupé bez stredového stĺpika. Poháňal ju motor 988 cm³ (42 k). V roku 1968 prišla silnejšia verzia 1100 MBX s 52 k. Vyrobilo sa len 2 517 kusov, vďaka čomu je MBX jedným z najvzácnejších sériových modelov značky.